به گزارش ایرنا، محمدحسین جناب روز یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: تا پایان سال ۹۶ تعداد ۱۱۰ واحد تولیدی لرستان توسط بانک‎ها تملک شده بود.

وی با بیان اینکه پارسال تنها چهار واحد به تملک بانک‎ها درآمد، اظهار داشت: اکنون ۹۶ واحد تولیدی در تملک موسسات مالی و بانکی است که رفع مشکل آنها در دستور‎کار قرار دارد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‎گذاری لرستان بیان کرد: استاندار لرستان ۱۲۳ طرح کلیدی را برای استان مشخص کرده که از این تعداد ۶۱ طرح باید تا افق ۱۴۰۰ نهایی و تکمیل شود که تاکنون ۱۷واحد با حجم سرمایه گذاری ۱۵ هزار و ۴۰۸ میلیارد تومان اجرایی شده است.

وی اشتغال این ۱۷ طرح را ۱۴ هزار و ۷۰۷ نفر برشمرد و ادامه داد: فاز اول مجموعه گردشگری مخملکوه و شهرک تخصصی پتروشیمی، کاشی جم، کارخانه پرس، صنایع غذایی گهر و گاوداری ۲هزار راسی از جمله این طرح‎ها هستند.

جناب اضافه کرد: طی این مدت توسعه باغات در سه هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی شیبدار انجام و تعهد کشت گیاهان دارویی در سطح ۲ هزار و ۱۴۰ هکتار محقق شده است.

وی یادآور شد: ۵۷ طرح اقتصادی با سرمایه ۶۰۰ میلیارد تومان طی ۶ ماه اخیر بهره‎برداری یا کلنگ‎زنی شده که با بهره برداری از آنها یکهزار فرصت شغلی ایجاد می شود.

۲۴۰ واحد معدنی و یکهزار و ۵۰۰ واحد صنعتی فعال و نیمه فعال در لرستان وجود دارد که سهم این تعداد در اشتغال استان ۲۰ درصد است.

۷۲۶۹/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.