به گزارش ایرنا، محمد مهدی طهرانچی در دومین دوره آموزشی و تشکیلاتی طرح شهید شهریاری که در دانشگاه آزاد بروجرد افزود: افتخار امروز ما خادمی بخش بزرگی از آموزش عالی کشور است که می تواند، کل آموزش عالی را متحول کند.
وی اظهار داشت: در ابتدای انقلاب با جمعیت حدود ۳۵ میلیونی ۱۷۰هزار دانشجو وجود داشت، ولی امروز ۴۸ درصد جمعیت کشور دانشجو است و نباید از این ظرفیت غفلت کنیم زیرا دشمنان در آن طرف مرزهای ایران اسلامی از این فرصت و ظرفیت استفاده خواهند کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور بیان کرد: برای دانشگاه آزاد باید برنامه و مدل داشته باشیم، باید سند تربیتی دانشگاه تنطیم و اجرا شود، باید دانشگاه آزاد با معیار اسلامی باشد، به شرط اینکه غفلت های گذشته را احیا کنیم.
طهرانچی اضافه کرد: رکن و اساس دانشگاه به استاد است و دانشگاه باید ظاهر خود را با سیاست گذاری صحیح و برنامه ریزی حفظ کند.
وی ادامه داد: آموزش در دانشگاه باید هدف دار باشد، دانشجو با آموزش باید پژوهشگر شود تا بتواند در آینده شغلی خود موفق عمل کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور یادآور شد: اینکه در آموزش و پرورش ما از ۱۸ سالگی تربیت تمام می شود نادرست است زیرا جوان باید تا ۲۱ سالگی تربیت شود.
طهرانچی با اشاره به اینکه در فضایی زندگی می کنیم که حاکمیت دین و ولی دین وجود دارد، گفت: در محیط آموزشی دانشگاه تربیت دانشجو با دین اسلام و مفاهیم دینی همراه باشد.
وی افزود: استادی که درس می دهد باید محیط تربیتی را درک کرده باشد تا بتواند دانشجویی تربیت یافته به جامعه ارائه دهد، دانشگاه یک محیط آموزشی، اجتماعی و شغلی است.
وی اظهارداشت: اساتید دانشگاه در تربیت دانشجویان سه نقش دارند و دانشجویان را باید برای آموزش اسلامی و حضور در اجتماع اسلامی  و شغلی که با مفاهیم اسلامی همراه است تربیت کنند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور بیان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال اجرای سیاست های کلی نظام هستیم، همه تغییرات در نظام دانشگاه و ساختار پیاده کردن سیاست های کلی نظام است، حاکمیت ارزش های اخلاقی و موازین اسلامی در نظام آموزش عالی ضروری است.
وی افزود: اساتید نباید خودشان را مستثنی از تربیت بداند و همواره به دنبال تربیت روحی و جسمی خود باشند.
طهرانچی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی باید تقویت شود و پیشرو در گسترش گفتمان تولید علم و جنبش نرم افزاری در کشور باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: ارتقا روحیه نشاط و امید و خود باوری نظام مند در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی است، دانشجو و استاد باید مومن به اسلام و برخوردار از مکارم اخلاق و علاقمند به انقلاب اسلامی باشند.
وی بیان کرد: تا خودمان را وقف دانشگاه نکنیم دانشگاه درست نمی شود، دانشگاه یک مشت انسان دلداده می خواهد، دانشگاه نظام تربیتی است، باید دانشگاه آزاد اسلامی کارآمد شود جوانی که وارد دانشگاه می شود باید شغلش تامین شود.
وی اظهار داشت: دانشگاه محل تربیت قوه عاقله کشور است، استاد نقش کلیدی دارد باید با مسائل کشور درگیر شود و فراتر از تعلیم مسئله تربیت است.
۷۱۹۰/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.