اسد عبداللهی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: متاسفانه سیل فروردین ماه امسال خسارات زیرساختی بسیاری به شهر و روستاهای اطراف خرم آباد وارد کرد که تخریب و آسیب چهار پل آیت الله کمالوند، اناری، بهداری و ماسور موجب بروز مشکلات عدیده برای شهروندان شد.

وی اظهار داشت: پل آیت الله کمالوند به دلیل موقعیت خاص ترافیکی و همجواری با سایت مسکن مهر از اهمیت بالایی برخوردار بوده و اکنون پیمانکار مجرب برای تعمیر آن انتخاب و خاکبرداری انجام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای تعمیر پل و ایجاد دیواره ساحلی در ماسور خرم آباد تخصیص یافته و عملیات اجرایی آن دنبال می شود.

فرماندار خرم آباد  با اشاره به انتخاب پیمانکار برای احداث پل اناری و تعمیر پل بهداری گفت: به دلیل حواشی ایجاد شده برای شهرداری خرم آباد، انجام بازسازی های پساسیل با وقفه مواجه شد که اکنون در حال شتاب بخشی است.

عبداللهی با اشاره به اختصاص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار سرمایه ای به شهرداری خرم آباد ادامه داد: با توجه به اینکه بارندگی ها نسبت به سایر شهرهای استان  تا حدودی دیرتر آغاز می شود انتظار می رود ترمیم دیواره ساحلی و پل ها در موعد مناسب انجام شود.

وی ادامه داد: در برخی نقاط ارتفاع دیواره ساحلی افزایش می یابد و در نقاطی نیز دیواره از پایه آسیب دیده که بازسازی آن زمان و هزینه بر است.

 وی افزود: همچنین به منظور جلوگیری از بروز سیلاب، بند سنگی ملاتی در بالادست پارک آبشار طلایی خرمآباد با اعتبار یک میلیارد ریال اجرایی شد.

سیل فروردین ماه امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان به زیرساخت های لرستان خسارت زد که سهم شهرداریخرم آباد از این رقم ۸۰۰ میلیارد تومان است.

۷۲۶۹/۶۰۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.