طالب صادقیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اقداماتی که در راستای کاهش، سیلاب انجام گرفته نوعی درمان موقت است که خطرات را به تعویق بیندازد زیرا همه مسیل ها در وضعیت هشدار هستند.
وی ادامه داد: در شهر ایلام 14 نقطه حادثه خیز داریم که در راس آنها دره ارغوان است.
شهردار ایلام از تعداد کم گابیون بندی و خشکه چینی مسیر رود در دره ارغوان انتقاد کرد و گفت: برخی از این خشکه چینی ها قابلیت خود را به دلیل انباشت رسوبات بالا دست از دست داده اند.
صادقیان اظهار داشت: با توجه به اینکه خطر سیل به قوت خود باقی است، سعی شده با سنگ های بزرگ خشکه چینی در بالا دست انجام شود اما پایه پل درست در مرکز ورودی سیلاب قرار دارد که خطرناک است.
وی ادامه داد: همچنین به دلیل تخریب جنگل در بالا دست امکان ورود سیل افزایش یافته که نیازمند تلاش منابع طبیعی برای احیا جنگل در این منطقه هستیم.
صادقیان، بلوار نماز شهر ایلام را از دیگر نقاط حادثه خیز برشمرد و گفت: این قسمت شهر از گذشته جای رودخانه قدیمی بوده که اکنون مسکن مهر در آن احداث شده که ما با ایجاد خشکه چینی در بالا دست و پخش آب سعی در کاهش تهدید وقوع سیل در این منطقه کرده ایم.
وی ادامه داد: همچنین گودال های بزرگ در بالا دست ایجاد کرده ایم که همگی این اقدامات در راستای کاهش وقوع سیل بوده است.
شهردار ایلام ادامه داد: در منطقه هانیوان و پشت کارخانه نمک نیز با توجه به خطر ورود سیلاب به خانه ها برخی با گونی های پر از ماسه سعی در ممانعت از ورود آب به منزل خود دارند که با توجه به قرار گرفتن در مسیر سیلاب باید منازل آنها تخلیه شود.
صادقیان گفت: تاکنون سه بار سطح جداول شهر لایه روبی شده و هم اکنون همه کارکنان شهرداری در حال اماده باش هستند تا اتفاقی در سطح شهر به وجود نیاید.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.