به گزارش ایرنا، با توجه به شرایط بحرانی و وضعیت بارش های جوی و همچنین اهمیت فعالیت های آبخیزداری در کاهش مخاطرات سیلاب مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با همراهی فراهانی مدیر کل بازرسی استان البرز از پروژه های آبخیزداری شهرستان کرج ( حوزه آبخیز شهری وسیه و کندر ) بازدید کردند.
احمدعلی آبادی فراهانی در این بازدید ضمن تایید پروژه های آبخیزداری و اثر بخشی بسیار زیاد حفاظت خاک، کاهش مخاطرات سیلاب و همچنین تقویت منابع آب های زیرزمینی و ایجاد امنیت برای ساکنان ادامه اجرای عملیات آبخیزداری را ضروری دانست و توجه به مدیریت جامع حوضه های آبخیر را از سوی مسئولان استانی مهم و ضروری برشمرد.
وی ضمن تاکید بر ادامه فعالیت های آبخیزداری در تمام استان، رعایت نکات فنی و اصولی در اجرای پروژه های عمرانی خصوصا شهرسازی و راه سازی را به منظور کاهش اثرات تخریب و حفظ منابع طبیعی ومحیط زیست امری مهم وقابل توجه عنوان کرد.
فراهانی گفت: با اجرای پروژه های آبخیزداری علاوه بر اینکه از وقوع بسیاری از خسارات در مواقع بحران پیشگیری می شود، هزینه های پس از وقوع بحران نیز به حداقل می رسد.
مدیر کل منابع طبیعی استان نیز ضمن تاکید بر ادامه فعالیت ها در حوضه های آبخیز بحرانی استان وبا توجه به اهمیت وضرورت اجرای پروژه های آبخیزداری خواستار تخصیص اعتبار مناسب از منابع ملی، استانی و بحران و مشارکت مردم و دستگاه های دولتی در راستای ایجاد امنیت هرچه بیشتر برای مناطق مسکونی شهری وروستایی، صنعتی و کشاورزی شد.
حامد فرضی اجرای عملیات آبخیزداری را برای ساکنان روستا مهم و موثر عنوان کرد و افزود: این پروژه ها در پایداری اشتغال در بخش کشاورزی و تولید تاثیر به سزایی دارد.
وی اظهار داشت: از نکات قابل توجه وبسیار مهم در استان و کل کشور را رعایت حقوق منابع طبیعی از جمله مراتع، جنگل ها ، رودخانه ها ومسیل ها، بستر و حریم در توسعه شهرها و روستاها و همچنین کشاورزی وصنعت می باشد که بی توجهی به هرکدام می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به همه مردم در هر صنف و جایگاهی وارد کند.
فرضی تاکید کرد: در صورت اجرای برنامه های توسعه با جامع نگری ومدیریت هماهنگ در حوزه های آبخیز، بروز مخاطراتی چون سیل به حداقل می رسد.
استان البرز دارای 450 هزار هکتار اراضی ملی و دولتی می باشد.
6156/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.