به گزارش خبرآنلاین لرستان ، دکتر سید موسی خادمی در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین در ارتباط با وضعیت توسعه فرودگاه خرم آباد گفت: این طرح از محل اعتبارات استانی شروع شده بود و میلیاردها تومان از اعتبار استان صرف فرودگاه شد که کار اشتباهی بود و تلاش کردیم پروژه را ملی کرده و اعتبارات آن را از بودجه ملی تامین نماییم.

وی افزود: در حال حاضر متولی این فرودگاه و توسعه آن شرکت فرودگاههای کشور است و برای اولین بار موفق شدیم حدود 6 میلیارد تومان از شرکت فرودگاهها دریافت و به سپاه و قرارگاه که پیمانکار این کار بودند بابت مطالبات پرداخت کنیم.

خادمی ادامه داد: با پیگیریهای اساسی که صورت گرفته کار ساخت باند و مابقی ساخت و ساز تقریباً تمام است و قرار است بزودی پاویون فرودگاه نیز آغاز و تکمیل شود .

اختلاف نظر با شرکت هواپیمایی کشوری

استاندار لرستان با بیان اینکه مشکل اساسی ما در طرح توسعه اختلاف نظر با شرکت هواپیمایی کشوری است اظهار داشت: طراحی مشاور طرح در گذشته به نحوی بوده که فرودگاه برای نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر بعداز اجرای طرح توسعه آماده و منعی نداشته باشد بهمین منظور هزینه های کلانی صرف این فرودگاه شده تا هواپیماههای بزرگ بتوانند در خرم آباد خدمات به مردم ارائه دهند اما متاسفانه در حال حاضر شرکت هواپیمایی کشوری که متولی پروازهاست نظری غیر از این دارد و فرودگاه خرم آباد را مهیایی هواپیمای پهن پیکر نمی داند.

وی ادامه داد: شرکت هواپیمایی کشوری اعتقاد دارد که ارتفاعات در خرم آباد اجازه نشست به هواپیماهای بزرگ را در این فرودگاه نمی دهد و ما بشدت در این خصوص در حال مذاکره هستیم و مشاور طرح در این زمینه یا بایستی پاسخگو باشد و یا بطور فنی و کارشناسی  باید شرکت هواپیمایی کشوری را متقاعد نماید.

مذاکره جهت به سرانجام رسیده طرح توسعه

سید موسی خادمی در پایان گفت: جلسات متعددی در تهران برگزار شده و همچنان در حال رایزنی و مذاکره برای به سرانجام رسیدن توسعه فرودگاه هستیم و انشااله در آینده کار توسعه فرودگاه خرم آباد به پایان می رسد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1244874
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.