به گزارش خبرآنلاین لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند در این نشست که با حضور خانم بهزادیان معاون امور عمرانی فرمانداری، فعالین زیست محیطی و اعضای کارگروه پسماند شهرستان سلسله در دفتر فرماندار سلسله برگزار گردید گفت: مطابق با اصل پنجاهم قانون اساسی کشور حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است و همه آحاد جامعه  موظف هستند در حراست و حفظ آن بکوشند.

فتحی افزود: ما کمبود امکانات و محدودیت ها در مدیریت شهری و روستایی به ویژه در بحث تامین اعتبارات و امکانات سخت افزاری را درک می کنیم و به همین خاطر رویکرد ما اول تعامل است، ولی اگر دستگاهی وظیفه قانونی خود را در زمینه ملاحظات زیست محیطی انجام ندهد با جدیت کامل و به صورت قانونی برخورد خواهد شد و اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.

وضعیت نامناسب محل دفن پسماند شهرستان سلسله

وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان سلسله در حوزه محیط طبیعی خواستار توجه بیشتر ادارات و مردم به این موهبت های الهی شد. فتحی با اشاره به وضعیت نامناسب محل دفن پسماند شهرستان سلسله خواستار ساماندهی این محل توسط شهرداری الشتر و نظارت بیشتر دستگاه های نظارتی در این خصوص شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به پتانسیل های گردشگری شهرستان سلسله خواستار تشکیل کمیته مشترکی برای ساماندهی فاضلاب ها در مناطق گردشگری این شهرستان شد. آموزش کشاورزان برای آگاهی از خطرات استفاده بیش از حد از سموم کشاورزی در مزارع

فتحی با اشاره به نقش تشکل های مردم نهاد در حفاظت موثر از محیط زیست، تشکل های زیست محیطی را سفیران فرهنگی خواند و اظهار داشت: اگر فرهنگ نهادینه شود و به عنوان رفتار در جامعه جا بیفتد  بسیاری از مشکلات ما در زمینه محیط زیست حل خواهد شد .

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1244239
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.