رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: وضعیت جمع آوری پسماند در این شهر بهبود یافته است.

علی الشتری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: در سیل پلدختر یک سری زیرساخت، تأسیسات و... آسیب دیدند اما سیستم تأسیساتی فاضلاب شهری سالم مانده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه محل دفن زباله این شهرستان در این سیل مصون مانده بود و تحت تاثیر قرار نگرفت و این باعث شد معضلات زیست محیطی منطقه کمتر شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر با اشاره به اینکه البته جمع‌آوری به موقع زباله‌ها در آن روزها فوری انجام شد، بیان کرد: با توجه به اینکه بخشی از تأسیسات شهرداری درگیر سیل شدند اما وضعیت رفته رفته بهتر و با کمک نیروهای فراشهرستانی وضعیت خوبی به لحاظ زیست محیطی در منطقه ایجاد شد.

وی اضافه کرد: معاون پایش حفاظت محیط زیست استان از منطقه بازدید و اخطارهایی به شهرداری‌ و آبفا داده شد، شاید در ابتدا در مورد جمع‌آوری پسماندها وضعیت خوبی نداشتیم اما  روز به روز شاهد بهتر شدن وضعیت هستیم.

الشتری نژاد عنوان کرد: این کمبود و کاستی‌ها با همکاری همه جانبه برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیریت پسماندهای صنعتی با واحد تولیدکننده است، افزود: این‌گونه نیست این زباله‌ها را در هر جایی بخواهیم دفن کنیم البته پلدختر شهری صنعتی نیست و مشکلات آن‌چنانی پسماند صنعتی را نداریم. براساس قانون مدیریت پسماند ساز و کار آن مشخص است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر با بیان اینکه محل دفن زباله صنعتی نداریم، یادآور شد: تولیدکننده موظف است پسماندها را بی‌خطر کند تا به شکل زباله عادی دفن شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.