به گزارش ایرنا، لقمان خسروپور روز شنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند بوکان افزود: وضعیت فعلی مکان دفن زباله شهری به هیچ عنوان مناسب نبوده و همه ارگان های مرتبط باید بر اساس طرح جامع، مدیریت پسماند را یاری کرده و شهرداری نیز باید برای انتقال زباله به محل سایت جدید برنامه زمان بندی ارایه دهد.
وی ادامه داد: اقدامات موجود برای مدیریت پسماند در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین و به اطلاع شهروندان می رسد.
وی از اختصاص بودجه برای مدیریت پسماند در روستاها خبر داد و گفت: طرح جامع مدیریت پسماند در روستاها در دستور کار قرار گرفته و بر همین اساس اقداماتی در مسیر سد شهید کاظمی و منطقه قشلاق با کمک بخشداران انجام شده و جمع آوری زباله در روستاها با کمک دهیاران در دست اقدام است.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امورعمرانی فرماندار بوکان در ادامه به انتقال پساب شهرک صنعتی این شهرستان اشاره کرد و افزود: پیمانکار برای ادامه خط انتقال و اتصالات نهایی به مکان مناسب تعیین شده است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست و دبیر کارگروه مدیریت پسماند بوکان نیز با انتقاد از ارسال نکردن برنامه اداره ها در خصوص پسماند گفت: همکاری ارگان های مرتبط و نگاه جامع آنها می تواند پیش زمینه ساماندهی و حرکت در خصوص طرح جامع پسماند این شهرستان باشد.
رحیم عبدالکریمی ادامه داد: وضعیت دفن زباله در سایت «شیخلر» مناسب نیست و هر چه سریعتر باید دفن زباله در این محدوده به خاطر مخاطرات زیست محیطی کنترل شود.
وی ادامه داد: انتقال محل دفن زباله به مکان جدید ضروری است زیرا علاوه بر بوی بد آن به علت نزدیکی به شهر موجب آلوده شدن مزارع کشاورزی و منابع آبی منطقه نیز می شود.
به گزارش ایرنا، جمعیت یکهزار و 400 نفری ساکن روستای شیخلر که یکی از روستای مهاجرپذیر بوکان نیز به شمار می رود در جوار دفن زباله شهر بوکان قرار دارد.
در شهر بوکان روزانه 230 تن زباله تر و خشک و 50 تن زباله ساختمانی تولید می شود که همگی این زباله ها به مکان فعلی دفن زباله منتقل می شود.
بوکان در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.