به گزارش خبرنگار ایرنا، شریف خسروی روز شنبه در نشست با مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با تاکید بر ضرورت برگزاری نشستی مشترک میان فرمانداران و شهرداری های هر دو شهرستان و کارگروه پسماند و با محوریت محیط زیست، افزود: با توجه به حجم بالای زباله های هردو شهرستان ایجاد یک کارخانه بازیافت مشترک برای این شهرستان ها ضروری است.
وی با تاکید بر ضرورت بهره برداری از پاسگاه محیط بانی گرین، خاطرنشان کرد: بهره برداری از پاسگاه محیط بانی گرین نقش مهمی در حفظ و حراست از گونه های جانوری ارزشمند گرین خواهد داشت که البته در حفظ و حراست از این گونه های ارزشمند اصل اساسی وجدان بیدار خود مردم و تعهد آنان در قبال حفاظت و حراست از محیط زیست به عنوان میراثی ارزشمند برای آیندگان است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه منطقه صید و شکارممنوع گرین یکی از سایت های زیست محیطی حساس و مهم در لرستان محسوب می شود، اظهار داشت: حدود 250 گونه جانوری و 500 گونه گیاهی ارزشمند در این منطقه وجود دارد و در گذشته گرین زیستگاه جانوارانی همچون خرس و پلنگ هم بوده است.
مهرداد فتحی بیرانوند با اشاره به در حال احداث بودن پاسگاه محیط بانی گرین، افزود: به دلیل پاره ای از مشکلات از جمله وجود معارضین متاسفانه قدری در روند احداث این طرح کندی ایجاد شد که در حال حاضر مرتفع شده و ضروری است که فرماندار محترم سلسله و اداره محیط زیست شهرستان نیز همکاری لازم را برای سرعت بخشیدن به روند احداث پاسگاه محیط بانی گرین صورت دهند.
وی افزود: اداره کل محیط زیست لرستان آمادگی دارد تا در نشستی مشترک با حضور فرمانداران شهرستان های سلسله و دلفان، شهرداری و محیط زیست و کارگروه پسماند سایت مشترکی برای دفع زباله های هر دو شهرستان مکان یابی نماید.
7265/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.