به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد اسلامی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح تصفیه خانه پیشرفته شیرابه زباله شهرستان قائمشهر افزود: برای کنترل شیرابه زباله روش شیمیایی ارزان ترین روشی است که شهرداری ها می توانند از آن استفاده کنند.
مقام عالی دولت در مازندران جلوگیری از کاهش آسیب های زیست محیطی زباله را وظیفه مهم شهرداری ها و دهیاری ها دانست و تاکید کرد: برای کاهش میزان آسیب های ناشی از زباله به تمامی شهرداری ها و دهیاری ها ابلاغیه ای ارسال شده تا نسبت به تفکیک زباله از مبدا اقدام کنند.
استاندار مازندران از دپوی روزانه هزاران تن زباله در استان به عنوان خطر جدی برای محیط زیست یاد کرد و افزود: این میزان زباله با توجه به شرایط استان دفن نمی شود در نتیجه باید راهکارهای مناسب از جمله کنترل شیرابه هر چه سریع تر صورت گیرد تا محیط زیستی عاری از آلودگی داشته باشیم.
اسلامی با تاکید بر این که موضوع تفکیک زباله از مبدا نباید در حد حرف باقی بماند، گفت: از همه می خواهیم در تفکیک زباله به شهرداران کمک کنند.
استاندار همچنین خواستار کمک نمایندگان استان در مجلس برای حل موضوع پسماند شد و افزود: نمایندگان به صورت مشخص می توانند با پیگیری و اخذ مجوز استفاده از صندوق توسعه ملی برای ساماندهی پسماند، نسبت به کاهش مشکل زیست محیطی زباله در استان کمک کنند.
تصفیه خانه شیرابه زباله قائمشهر با حضور معاون محیط زیست کشور امروز در محل دپوی زباله این شهرستان بهره برداری شد.
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.