به گزارش ایرنا رضا زینی وند مقدم روز پنجشنبه در شورای معاونین اداره کل اموزش و پرورش استان با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سالن جلسات خانه معلم اظهار داشت: ۳۴۵هزار دانش آموز در ۵هزارو ۲۰۴ مدرسه در لرستان فعالیت می کنند.

وی گفت: سیل مشکلات زیادی را برای استان بوجود آورد و تقریبا تمام زیرساخت های آموزشی در این مناطق تخریب شد.

به گفته وی سرانه تحصیلی هر دانش آموز در کشور هشت متر مربع است که در لرستان این میزان ۵.۵ متر مربع است.

زینی وند ادامه داد: اسکان مردم توسط آموزش و پرورش، شناسایی برآورد خسارات، استمرار تحصیل دانش آموزان، بررسی مسایل روحی روانی به جامعه فرهنگیان و رسیدگی به مسایل و تعیین تکلیف فرهنگیان پس از سیل فروردین در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد: پشتیبانی از سوی وزارت آموزش و پرورش امیدها را برای قبولی در کنکور بالا برد است همچنین حضور ۱۰خیر برجسته کشور در راستای بازسازی موثر بود که ۲۱۴میلیارد تومان برای استان تعهد شد.

زینی وند مقدم اضافه کرد: سهم عمرانی مدارس و آموزش پرورش در استان ۲.۵درصد است که این رقم در کشور هشت درصد می باشد و با تلاش به ۶درصد افزایش دادیم.

وی ادامه داد: بازسازی ۲۱۶مدرسه از ۳۱۰ مدرسه آسیب دیده نهایی شده همچنین ۴۱طرح منعقد شده است.

وی افزود: بسیاری از مدارس تخریب شده از سیل برای مهر آماده نمی شوند و باید به تکمیل طرح های نیمه تمام بپردازیم تا بتوانیم در اول مهر آنها را تحویل دهیم و امیدواریم بدون دغدغه آغاز سال تحصیلی را شروع کنیم.

۳۲۱۰/۶۰۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.