عباسعلی باقری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در شهر تهران یکهزار و 500 نیروی حق التدریس فعالیت می کنند.
وی گفت: کمتر از یکصد نفر از نیروهای حق التدریس شهر تهران مرد و بیش از یکهزار و 300 نفر خانم هستند که این نیروها، قبل از سال 91 در آموزش و پرورش تهران مشغول به کار شده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه این نهاد برای پرداخت حق الزحمه امتحانات به معلمان 15 میلیارد تومان بدهکار است، افزود: تاکنون اعتبارات لازم برای پرداخت حق الزحمه امتحانات به معلمان، معوقات نیروهای حق التدریس، اعتبار سرانه مدارس و شیر مدارس اختصاص پیدا نکرده و منتظر هستیم که این اعتبارات از سوی وزارت آموزش و پرورش اختصاص پیدا کند که در صورت اختصاص اعتبارات، پرداخت می شود.
باقری با اشاره به تامین نیرو برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: مدرسه بدون معلم در تهران نداریم و برای تمام مدارس، معلمان ساماندهی شده است.
وی گفت: در ساماندهی 60هزار نیرو ممکن است که معلمی به دلیل بیماری یک یا 2 روز در کلاس درس حاضر نباشد اما این به این معنا نیست که معلم تامین نشده و ما کمبود معلم داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به بازنشستگی 4هزار معلم در شهریورماه97، افزود: برای جایگزین کردن این نیروها، درخواست های خود را اعلام کردیم و در آزمون استخدامی آموزش و پرورش که دی ماه سال جاری برگزار می شود، تهران نیز باید سهمی در جذب نیرو داشته باشد.
باقری در پاسخ به این سوال که چرا برخی از نیروهای آموزش و پرورش که درخواست انتقالی داده و با درخواست آنان موافقت شده اما در مقصد، نیروی مازاد محسوب شدند؟،گفت: این مورد ممکن است که در انتقال نیرو از استانی به شهر تهران رخ داده باشد، به عنوان مثال ممکن است منطقه ای نیازمند 2 نیرو باشد اما سه نفر متقاضی آن منطقه بوده و با هر سه نفر آنان موافقت شده و یک نفر مازاد محسوب می شود که این موارد استثنا است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.