مرتضی تمجیدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: محور کار این مجموعه ها آموزش روش های مبتنی بر پژوهش به متقاضیان است.
تمجیدی تاکید کرد: آماده سازی دانش آموزان برای شرکت در جشنواره های خوارزمی، ابن سینا و سایر جشنواره های مشابه از جمله کارهای این پژوهش سراهاست.
مدیرکل آموزش و پرورش زنجان اشاره کرد: دانش آموزان می توانند پروژه های تحقیقی و ایده های خود را برای حمایت و تقویت امور و کمک برای تجاری سازی ایده ها حمایت معنوی و مالی می شوند.
وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی آموزش و پرورش، گفت: امسال پیش بینی شده تا 2 هزار نفر برای دیدار با علما بروند.
مدیرکل آموزش و پرورش زنجان با توجه به ضرورت ترویج نماز در مدارس، تصریح کرد: اکنون در 700 مدرسه استان نماز جماعت برقرار است و 300 مدرسه ائمه جماعت روحانی هستند.
تمجیدی اشاره کرد: برای امسال برنامه های فرهنگی با محوریت مسائل دینی به طور عملیاتی تدوین شده و در حال اجرا است که امسال 250 روحانی به طور مناسبتی به مدارس استان اعزام شده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش زنجان با بیان اینکه فرهنگ سازی و جریان سازی با موضوع طرح شده در پرسش مهر امسال تا دی ادامه دارد ، افزود: محور این جریان سازی دانش آموزان ، معلمان و اولیای دانش آموزان با موضوع تمرین تحمل افراد و احترام به اخلاق دیگران است.
به گزارش ایرنا، استان زنجان با 1.42 درصد کمترین نرخ بازمانده از تحصیل در رده سنی زیر 14 سال را دارد.
بر اساس آمار سرشماری سال گذشته، بیش از 139 هزار کودک 6 تا 14 سال در این استان زندگی می کنند.
بیش از 182 هزار دانش آموز استان زنجان در سال تحصیلی جدید تحت آموزش های 15 هزار معلم در 2هزار و 436 آموزشگاه فعال قرار خواهند گرفت، سال 95 تحصیلی گذشته تعداد این آموزشگاه ها 2 هزار و 402 باب بود.
سال گذشته استان زنجان بیش از 179 هزار دانش آموز داشت.
با وجود اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده برای باسواد کردن بی سوادان، سال 95 میزان بی سوادی در این استان به 2 درصد کاهش پیدا کرده است.
3216/8068
خبرنگار : سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.