به گزارش خبرنگار ایرنا، رشید قربانی روز شنبه در آیین تجلیل از معلمان برتر تربیت بدنی با عنوان سپاس معلم اظهار داشت: میانگین سرانه فضای ورزشی مدارس کشور 26 سانتیمتر است و ما از این لحاظ در رتبه های آخر هستیم.
وی با اشاره به حوزه ورزش و تربیت بدنی به عنوان یکی از ساحت های 6 گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: در این زمینه در استان و کشور فعالیت های خوبی انجام شده که امیدواریم استمرار پیدا کرده تا مشکلات این حوزه رفع شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: برای موفقیت در هر کاری سه مولفه منابع انسانی، فضا و تجهیزات و برنامه مورد نیاز است و اگر این مولفه ها منظم و تعریف شده باشند موفقیت در هر کاری حاصل می شود.
وی با بیان اینکه مهمترین فاکتور در این میان نیروی انسانی توانمند و با انگیزه است، یادآور شد: نیروی انسانی با استعداد و دارای انگیزه می تواند کمبود سایر مولفه های موفقیت را جبران کند.
قربانی اضافه کرد: برخی کشورها از لحاظ امکانات، فضا و تجهیزات آموزشی از ما ضعیف تر هستند اما وجود نیروهای باانگیزه و توانمند این کمبودها را جبران و زمینه موفقیت شان را در حوزه های مختلف فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه تکیه بر توانمندی نیروی انسانی می تواند بخشی از مشکلات و کمبودها را جبران کند، گفت: کشوری همانند آمریکا با تکیه بر توانمندی علمی به موفقیت در حوزه های دیگر رسیده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اظهار داشت: اگر بخواهیم قدرت برتر منطقه باشیم باید علم خود را تقویت کرده و روند رو به رشدی که امروز در پیش گرفته ایم را با قدرت بیشتری ادامه دهیم.

** پوشش ورزش دانش آموزی در کردستان به 55 درصد رسیده است
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان نیز در این آیین گفت: از جمعیت 285 هزار نفری دانش آموزی این استان، 150 هزار نفر در برنامه های برون مدرسه ای و درون مدرسه ای شرکت کردند.
افشین خوشگوار با بیان اینکه نرخ پوشش دانش آموزان استان در برنامه تربیت بدنی و ورزش به مرز 55 درصد رسیده است، یادآور شد: کردستان در این زمینه جایگاه هشتم کشوری و عنوان اول منطقه یک را دارد.
وی افزود: هدف اصلی معاونت تربیت بدنی و سلامت ایجاد نشاط و شادابی و ارتقای سطح سلامت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان است که در دو قالب زنگ ورزش از نگاه عامیانه و برگزاری مسابقات ورزشی عملیاتی می شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در اجرای برنامه تربیت بدنی بیشتر کیفیت را مد نظر قرار داده ایم، تاکید کرد: سه هزار جلد کتاب راهنمای تربیت بدنی در میان معلمان و همچنین 2 هزار بسته تجهیزات ورزشی در مدارس توزیع کردیم.
وی اظهار داشت: همچنین در راستای ارتقاط سطح علمی معلمان تربیت بدنی سال تحصیلی جاری 25 هزار ساعت آموزشی را برگزار کرده و 720 مورد بازدید از مدارس و کلاس های تربیت بدنی و ورزش نیز انجام شد.
خوشگوار با بیان اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش شادابی مدارس، حذف آزمون و کاهش استرس والدین و دانش آموزان است؛ ابراز امیدواری کرد از ره آورد این سیاست ها به عنوان فرصتی برای ارتقای جایگاه درس تربیت بدنی بهره بگیریم.
در ادامه این آیین تعدادی از معلمان و معاونان تربیت بدنی استان تجلیل شد.
در سال تحصیلی جاری، 89 درصد مدارس شهری و 78 درصد مدارس روستایی توسط 931 دبیر و معلم تربیت بدنی متخصص پوشش داده شد.
285 هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی سه گانه در سه هزار و 500 مدرسه و واحد آموزشی استان کردستان مشغول تحصیل هستند.
7348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.