فیروز میرزایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مشکلات پیش روی بافندگان گلیم اظهار داشت: مهمترین مشکل و دغدغه صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی شهرستان، نبود بازار برای فروش تولیدات این حوزه است.

وی افزود: حریم قلعه مظفری سلسله خریداری شده و در آینده ای نزدیک بازارچه دائمی جهت فروش محصولات هنرمندان شهرستان راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به کمیاب بودن مواد اولیه ای همچون چله و خامه رنگی در شهرستان به عنوان یکی از مشکلات پیش روی گلیم بافان، بیان کرد: در صورت یافتن هم  به قیمت گران به گلیم بافان بفروش می رسد و این مشکل همواره یکی از دغدغه های مهم گلیم بافان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان با دعوت از کلیه هنرمندان و صنعتگران شهرستان جهت ثبت نام در سامانه کارا، اضافه کرد: با تعامل و همکاری خوب مدیریت بانک ملی شهرستان با بافندگان گلیم، در سال جاری تعداد ۲۰ نفر از بافندگان موفق به دریافت تسهیلات صنایع دستی شدند.

میرزایی تاکید کرد: رفع مشکلات تولیدکنندگان باعث دلگرمی و تشویق آنها به این صنعت و تولید انبوه محصولات صنایع دستی و همچنین رسیدن به کمک هزینه ای پایدار برای معیشت تولیدکنندگان روستایی و شهری می شود.

۷۲۶۵/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.