به گزارش ایرنا شامگاه دوشنبه در این نشست بر لزوم سرعت بخشیدن در روند ثبت جهانی صنعت مبل و منبت ملایر تاکید شد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در این باره اظهار داشت: در این نشست مقرر شد تصمیم های لازم اتخاذ شود تا در آینده ای نزدیک گروهی متشکل از مدیران و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی کشور به این شهرستان سفر کنند.
محمد کاظمی همراهی و حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور را در ثبت جهانی ملی منبت ملایر مثبت ارزیابی کرد و ثبت جهانی آن را تکمیل کننده این تعامل و همراهی دانست.
وی ثبت جهانی مبل و منبت ملایر را یکی از اولویت های مهم این شهرستان برشمرد و ابراز امیدواری کرد بتوانیم در آینده ای نزدیک شاهد جهانی شدن مبل و منبت ملایر باشیم.
دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز زمینه ها برای ثبت جهانی مبل و منبت ملایر را مهیا دانست و گفت: پس از ملی شدن منبت ملایر، به دنبال جهانی شدن صنعت مبل و منبت این شهرستان هستیم.
حجت الاسلام احد آزادیخواه این نشست را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: نگاه سازمان میراث فرهنگی به ثبت جهانی این صنعت مثبت است و قول های مساعدی برای سرعت بخشیدن در ثبت جهانی آن داده شده است.
وی با اشاره به اعزام یک گروه ارزیابی از سازمان میراث فرهنگی در سال گذشته برای پرونده ثبت جهانی این صنعت افزود: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور در این نشست قول مساعد داد به زودی گروه دیگری برای ارزیابی نهایی پرونده ثبت جهانی مبل و منبت به ملایر اعزام شود.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه پرونده استانی ثبت جهانی مبل و منبت ملایر آماده شده است ادامه داد: به تازگی نیز از استاندار همدان درخواست کردیم که با جدیت بیشتری این پرونده پیگیری شود.
حجت الاسلام آزادیخواه بیان کرد: به گفته معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، چنانچه پرونده ثبت جهانی مبل و منبت ملایر طبق تاکید استاندار همدان در اولویت قرار گیرد، در روند ثبت جهانی این پرونده به سازمان میراث فرهنگی کمک می کند.
به گزارش ایرنا، ملایر در اردیبهشت سال 96 به عنوان شهر ملی منبت به ثبت رسید که به دنبال آن تهیه و تکمیل پرونده ثبت جهانی این صنعت نیز در دستور کار مسئولان و نمایندگان این شهرستان قرار گرفت و تاکنون پیگیری های لازم برای ثبت جهانی این صنعت در دست اقدام است.
ملایر بیش از 70 درصد از تولیدات مبلمان منبت کشور را به خود اختصاص داده است.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.