به گزارش ایرنا، این جشنواره با هدف احیا و ترویج سنت های آیینی و کهن ایرانی در حال فراموشی و معرفی و انتقال آن به نسل جوان از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در مجموعه تاریخی و فرهنگی سعد السلطنه قزوین آغاز شده است.
در آئین افتتاحیه این جسنواره سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز و روح الله بابایی صالح نماینده بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، علی فرخزاد معاون استاندار و رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر استان، علی صفری شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین به همراه علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و محمددرافشانی رئیس سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری قزوین حضور داشتنند.
برنامه های این جشنواره که به مدت هفت روز برگزار می شود، علاوه بر مجموعه تاریخی و فرهنگی سعدالسلطنه در دولتخانه صفوی نیز اجرا خواهد شد.
این رخداد فرهنگی و هنری همچنین با هدف تقویت روحیه نشاط اجتماعی در بین گردشگران نوروزی و شهروندان قزوینی و معرفی ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی شهر قزوین در حال برگزاری است.
معرفی بناهای تاریخی، گردشگری و مذهبی قزوین به همراه غذاها و شیرینی های سنتی این شهر و آشنایی با اقوام ایرانی به منظور ایجاد زمینه های سرمایه گذاری اقتصادی، گردشگری و فرهنگی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می رود.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.