به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز پنجشنبه در نشستی با جمعی از مدیران اجرایی استان افزود: بلاتکلیفی صدها واحد مسکونی واقع در منطقه قلعه باشی بهمراه محدودیت های تردد به 2 مسجد واقع در مرکز شهر خلخال بدلیل اعلام این منطقه به عنوان بافت تاریخی شهر از سوی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل موجب شده تا بازگشایی این مسیر مسدود تبدیل به یک مطالبه عمومی از سوی شهروندان شود.
وی با اشاره به تاکید استاندار اردبیل مبنی بر انتخاب مشاور از سوی شهرداری خلخال برای مطالعه منطقه قلعه باشی و ارائه طرحی جامع از سوی مشاور برای بازگشایی مسیر مسدود خیابان کارگر شمالی و گره گشایی این مسیر گفت: شهرداری خلخال 10 روز فرصت دارد تا نسبت به این کار و اعلام اقدامات انجام شده به فرمانداری اقدام کند.
او افزود: نتیجه کار بدون مطالعه و غیرکارشناسی نیمه کاره رها شدن پروژه ساخت پل بزرگ اللرباغی برروی رودخانه هرو چایی و اعلام نظر مخالف شورای فنی استان مبنی بر ادامه عملیات اجرایی پروژه بدلیل نبود اعتبار لازم برای تملک اراضی 2 سمت رودخانه و بازگشایی مسیر خیابان 16 متری پیش بینی شده در این طرح است.
کریم حاجی زاده ، مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این جلسه به همکاری برای اجرای طرح بازگشایی مسیر مسدود شهر خلخال در منطقه بافت تاریخی قلعه باشی با انجام کاوش های باستان شناسی قول داد.
بشیر خالقی ، نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی هم با انتقاد از نحوه برخورد مسوولان اداره کل میراث فرهنگی استان با طرح بازگشایی مسیر مسدود خیابان کارگر جنوبی خلخال گفت: در صورت ادامه کارشکنی این اداره کل مراتب از طریق تذکر به مسوولان سازمان میراث فرهنگی در تهران پیگیری خواهد شد.
خلخال در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.