به گزارش ایرنا غزاله جعفری شامگاه سه شنبه در نشست جمع بندی بازدید از مناطق خسارت دیده سیل بند رودخانه هلیل رود جیرفت افزود: بخش زیادی از این اعتبار استان کرمان به ساماندهی رودخانه هلیل رود و شور جیرفت اختصاص پیدا می کند.
وی بیان کرد: با توجه به تخریب بخشی از دیواره حریم هلیل رود جیرفت در برنامه ریزی کوتاه مدت این قسمت با همکاری شهرداری، آب منطقه ای استان و دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت مدیریت منابع آب ایران ترمیم می شود.
وی ادامه داد: مشاور طرحی که این دیوار حریم را ساخته است باید از مناطق بحرانی بازدید و در این زمینه کمک کند.
مدیرکل دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت مدیریت منابع آب ایران اظهار کرد: ناهماهنگی بین اداره راه و شهرسازی با شرکت آب منطقه ای سبب ایجاد مشکلاتی می شود.
وی گفت: احداث دیواره حریم رودخانه با پل های ساخته شده توسط اداره راه باید هماهنگی داشته باشد لذا در این زمینه بین فعالیت های این 2 اداره هماهنگی باشد.
جعفری به سیلاب های اخیر در کشور اشاره و اضافه کرد: سیلاب های هر منطقه تفاوت خاصی با توجه به مسیر سیلاب ها دارند که باید به این شرایط توجه شود.
وی افزود: قبل از سیلاب اطلاع رسانی زیادی به مردم شد تا شاهد کاهش خسارت باشیم و بستر رودخانه ها باید مشخص شوند تا از تعرض جلوگیری کرد.
وی ضمن تشکر از نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: این سفر با توجه به پیگیری های مستمر نماینده این منطقه انجام شد و پیگیر رفع مشکلات منطقه هستیم.
مدیرکل دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت مدیریت منابع آب ایران، مدیر امور مجلس در شرکت مدیریت منابع آب ایران، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، معاون فنی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمان، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان جیرفت از هلیل رود، رودخانه شور، پل دوم هلیل رود و مزرعه شلمچه عنبرآباد بازدید کردند.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
این شهرستان دارای اقلیم متنوع است و با وجود گرمسیر بودن، مناطق کوهستانی و سردسیر نیز دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.