به گزارش ایرنا ، ستاد مدیریت بحران چالوس به منظور ترویج فرهنگ مشارکت های مردمی در زمان بحران و تجلیل از امدادگران به حادثه دیدگان بلایای طبیعی به ویژه بحران برف آذرماه جاری این همایش را برگزار کرد تا چنین رویدادی به یک سند ماندگار در تاریخ همدلی و همزبانی مردم این منطقه به ثبت برسد.
*همدلی و همراهی در زمان حوادث
فرماندارچالوس گفت : این همایش پیام های فراوانی دارد و آن اینکه باید در زمان بحران و گرفتارهای ناشی از آن بتوانیم با همراهی ، همدلی و وفاق به یاری حادثه دیدگان بشتابیم .
محمدناصر زندی افزود : اگرچه در بحران برف آذرماه جاری 2 نفر از اهالی این روستا که برای نجات تعدادی از دام ها در ارتفاعات جنگلی این شهرستان گرفتار برف و بوران شدند و جانشان را از دست دادند و چنین رخدادهای تلخی می تواند برای همگان یک درس باشد که دیگر شاهد تکرار آن نباشیم .
منوچهر سام و یوسف سام پدر و فرزندی که در بحران برف آذر ماه سال جاری برای نجات دام های منطقه در جنگل های پوشیده از برف این روستا جانشان را از دست دادند.
*پیشگیری از تکرار بلایای طبیعی
نماینده مردم شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت : حوادثی که در کشور رخ می دهد باید با شناسایی نقطه ضعف از تکرار آن جلوگیری شود.
قاسم احمدی لاشکی افزود : از دو دهه گذشته حوادث متعددی مانند زلزله ، سیل و آتش سوزی در کشور رخ داده که چنین حوادثی با خسارت هایی نیز همراه بوده است و به عنوان نمونه می توان به حادثه آتش سوزی پلاسکو در تهران اشاره کرد .
وی با اظهارتاسف گفت : درچهارشنبه آخر سال نیز عده زیادی از هموطنان مصدوم و کشته شدند و باید برای پیشگیری از چنین رخدادهایی برنامه ریزی و بدرستی مدیریت کرد.
در پایان این آئین با اهدای لوح تقدیر از خانواده های قربانیان بحران برف آذرماه سال جاری و شماری از نیروهای امداد گر مردمی تجلیل شد .
خبرنگار: مهراب زکی پور کینجی **انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
7078 /1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.