مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان البرز در پیامی، مناسبت روز جهانی صنایع دستی را گرامی داشت.

به گزارش ایلنا در پیام حجت الاسلام و المسلمین فخرالدین صابری به مناسبت روز جهانی صنایع دستی، آمده است

"صنایع‌دستی یکی از مهمترین و اصلیترین محمل هایی است که بشر توسط آن مبانی فرهنگی و تمدنی خویش را ثبت و منتقل می کند.  اهمیت صنایع دستی به اندازه‌ای است که دهم ماه جون (jun) به  مناسبت تشکیل شورای جهانی صنایع دستی گرامی داشته می‌شود که در ایران این روز با بیستم خرداد ماه مصادف است . از اهمیت صنایع دستی در ایران همین بس که کشور ما سومین تولید کننده صنایع دستی در جهان است و این موضوع در سالی که با شعار رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است بسیار جلوه گر بوده و جایگاه  ویژه خود را نمایان تر می کند. 

چه بسا با حمایت از هنرمندان و صنعت‌گران صنایع دستی می توان بر قسمت اعظمی از مشکلات اشتغال و رونق اقتصادی غلبه کرد. بیستم خردادماه فرصتی است برای معرفی بیشتر صنایع دستی بومی ایرانی که در هر منطقه با توجه به شرایط اقلیمی و آداب و فرهنگ آن دیار با گونه متفاوتی از این آثار روبرو هستیم و همین موضوع ایران را جزو برترین کشورهای دارای هنرهای سنتی جهان قرار داده است .

اینجانب با گرامیداشت ۲۶ خردادماه روز جهانی صنایع دستی زحمات و تلاش‌های همه فعالین این حوزه را ارج نهاده و امیدوارم صنایع‌دستی جایگاه واقعی خود را در میان تفکرات غالب مدیریتی پیدا کرده و با پرداختن به این مهم شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال در جامعه ایرانی اسلامی باشیم."    

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.