پرهام جانفشان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با برگزاری نمایشگاه‌های موقت صنایع دستی شرایط عرضه صنایع دستی برای رونق تولید تسهیل می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران تاکید کرد: رفع دغدغه هنرمندان در عرضه محصولات تولیدی از اقدامات بوده که معاونت صنایع دستی استان باید با برگزاری بازارچه‌های موقت در حل آن تلاش کند.
جانفشان با اشاره به اینکه برای قرار گرفتن محصولات صنایع دستی در سبد خرید خانوارهای ایرانی نیز فرهنگ‌سازی آن را در جامعه نهادینه کرد خاطر نشان کرد: برای تحقق و رونق صنایع دستی باید شهرداری‌ها و سازمان‌های جریان ساز نظیر صدا و سیما همکاری کنند تا کالاهای ارزشمند داخلی به نحو مطلوبی عرضه و معرفی شوند.
وی افزود: ساماندهی مراکز عرضه صنایع دستی می‌تواند به بهبود کمی و کیفی این صنعت کمک و موجب حذف واسطه‌ها و دلال‌ها از زنجیره صنایع دستی شود.
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران با بیان اینکه کلانشهر تهران بهترین و در دسترس‌ترین بازار برای عرضه محصولات صنایع دستی محسوب می شود گفت: در صورت فراهم شدن مناسب اماکن فروش می‌توان در حمایت از شعار سال مقام معظم رهبری «رونق تولید» گام عملی برداشت.
به گفته جانفشان تلاش می‌شود تا در سال 98 میزان تولید و فروش صنایع دستی در مقایسه با سال گذشته رشد مطلوب‌تری داشته باشد.
طبق آمار معاونت صنایع دستی استان تهران از گمرک؛ سال گذشته 84 میلیون و 120 هزار دلار صنایع دستی استان به بازارهای جهانی صادر شده که عمده ترین کالاها را می توان زیور آلات سنتی، چرم، شیشه های سنتی، رودوزی ها(گلیم) و منبت و معرق چوب برشمرد که مشتریان آنها کشورهای اروپایی، خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا هستند.
در حال حاضر بیشترین فروش تولیدات و بازارهای دائمی صنایع دستی در پایتخت را می توان بازارچه عودلاجان، ویلا، خیابان سمیه و خیابان ولیعصر(عج)عنوان کرد.
براین اساس بیش از یکهزار و 200 کارگاه صنایع دستی در استان تهران دایر که 14 هزار هنرمند در این مراکز فعالیت دارند.
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.