استاندار لرستان بر اجرای طرح ساماندهی و اسکان عشایر تاکید کرد.
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، دکتر سید موسی خادمی در مراسم افتتاح طرح تامین آب اراضی کشاورزی کانون توسعه خلیل آباد و آب باریک الیگودرز با اشاره به اینکه یکی از آرزوها و خواسته‌های مردم این منطقه تامین آب مناسب برای اراضی کشاورزی است، اظهار کرد: این منطقه دارای استعداد آب و هوای خوب، خاک مناسب و آب فراوان است که امیدواریم بخش عمده‌ای از حق ما در بحث استفاده از آب از طریق پیگیری‌هایی که شده به نتیجه برسد.
وی در ادامه افزود: با تلاش‌هایی که مجموعه استان انجام داده به سختی توانستیم برای ۹۰ روستا تخصیص آب بگیریم که این کافی نیست و باید بیشتر تلاش کرد تا سهم استان را از تخصیص آب به دست آوریم.
استاندار لرستان بیان کرد: این طرح حدود ۴۴۰ هکتار از اراضی این منطقه را تحت پوشش قرار می‌دهد که بخشی از آنها مربوط به اراضی ملی و منابع طبیعی است و به عشایر واگذار می‌شود.
وی افزود: این منطقه استعداد آبی شدن اراضی بیشتری را دارد، از این رو پیگیری خواهیم کرد تا یک‌هزار هکتار دیگر از طریق اخذ تخصیص‌های جدید و با استفاده از روش‌های مختلف آبی کنیم.
خادمی با اشاره به تامین آب این منطقه بر اجرای طرح ساماندهی و اسکان عشایر و کشاورزان تأکید کرد و گفت: نقطه مناسبی برای توسعه کشاورزی وجود دارد و قبلا نیز اسکان داشته‌اند، بنابراین باید وام و منابع لازم را تامین و طرح را اجرا کرده و با فراهم کردن امکانات رفاهی و کشاورزی این منطقه را آباد کنیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.