مدیرکل زندان‌های لرستان از آغاز ساخت بازداشتگاه پلدختر در سالجاری خبر داد.
 
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، رضا محمدی‌اصل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکثر زندان‌های استان فرسوده و دارای مشکل هستند و فضای کافی برای زندانیان نداریم.
 
وی اضافه کرد: در زندان مرکزی خرم‌آباد، 4 بند جدید را احداث و تکمیل کردیم که ظرفیت هر بند 200 نفر است.
 
مدیرکل زندان‌های لرستان بیان کرد: 2 بند از زندان مرکزی افتتاح و 2 بند دیگر با 95 درصد پیشرفت فیزیکی ظرف 10 روز آینده افتتاح خواهد شد.
 
محمدی اصل عنوان کرد: در زندان دورود نیز یک بند جدید را با ظرفیت 250 نفر شروع کردیم که در حال حاضر 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این زندان از محل اعتبارات خاص قوه قضائیه در دست احداث است.
 
وی با بیان اینکه زندان الیگودرز با قدمت 80 سال یکی از زندان‌های فرسوده استان است که ظرفیت 80 زندانی دارد اما مجبور بودیم 400 نفر در این زندان جای دهیم، افزود: به دستور دادستان 200 نفر از این مددجویان را به زندان دورود منتقل کردیم.
 
مدیرکل زندان‌های لرستان بیان کرد: البته ساخت زندان جدید در الیگودرز با مساحت 15 هکتار و اعتبار 10 میلیارد تومان آغاز کردیم که ساخت آن 1.5 ماه است آغاز شده و چنانچه فاز اول این پروژه را ظرف 2.5 تا 3 سال به اتمام برسانیم کار مطلوبی خواهد بود.
 
وی بیان کرد: زندان مرکزی خرم‌آباد نیز 2 برابر زندان پارسیلون جمعیت داشت و برای اینکه غذای گرم به زندانیان دهیم و چون مسافت انتقال غذا از این زندان به آن زندان زیاد بود آشپزخانه آن را در یک فضای مناسب در خود زندان راه‌اندازی کردیم.
 
محمدی اصل عنوان کرد: همچنین تلفن زندان را هوشمند کردیم و هنگام ورود مددجو به زندان بین 3 تا 4 شماره تلفن را به ما اعلام می‌کند تا با این کار بحث کلاهبرداری از زندان منتفی شود.
 
وی گفت: بازداشتگاه خرم‌آباد را هم که در خیابان شورای خرم‌آباد واقع شده بود به زندان مرکزی انتقال دادیم.
 
مدیرکل زندان‌های لرستان با اشاره به اینکه سالن ملاقات حضوری را در زندان مرکز خرم‌آباد راه‌اندازی کردیم، افزود: همچنین یک سالن ورزشی شکیل در کانون اصلاح و تربیت احداث شده که آماده افتتاح است.
 
وی از تعیین تکلیف فاضلاب زندان مرکزی خبر داد و اظهار کرد: 1.2 میلیارد تومان اعتبار برای این فاضلاب لحاظ کردیم پیمانکار پروژه مشخص و کار آغاز شده تا تصفیه‌خانه آن را احداث و این مشکل برای همیشه حل شود.
 
محمدی‌اصل بیان کرد: مطالعات و آزمایشگاه خاک برای بازداشتگاه پلدختر انجام و ساخت آن امسال آغاز می‌شود که برای امسال 150 میلیون تومان اعتبار گرفتیم و برای ساخت آن 1 میلیارد تومان پیش‌بینی اعتبار شده است.
 
وی عنوان کرد: همچنین تغییر کاربری زندان کوهدشت را در دست اقدام داریم و چنانچه در شهرستان‌های استان زمین به ما دهند بازداشتگاه‌هایی در شهرستان‌های الیگودرز، دورود، خرم‌آباد و بروجرد می‌سازیم در مورد بازداشتگاه سلسله نیز زمینی را به ما دادند که در حال انجام مراحل قانونی آن هستیم.
 
محمدی‌اصل خاطرنشان کرد: سال گذشته 10.2 میلیارد تومان اعتبار برای بحث عمران زندان‌ها هزینه شده و این غیر از 10 میلیارد تومان اعتبار زندان الیگودرز بوده است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.