پرویز عبدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دسته از اراضی بخشی از زمین های زراعی و باغی مرغوب در استان به شمار می روند که احتمال تغییر کاربری مانند دیوارکشی و فنس کشی و ساخت و ساز ساختمان در آنها نسبت به دیگر اراضی بیشتر بوده است.
مدیر مدیریت امور اراضی کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: براساس قانون حفظ کاربری زراعی و باغی، تغییر کاربری اراضی کشاورزی اعم از ساخت و ساز، فنس و دیوارکشی، قطع درختان باغ ها، خاکریزی و خاکبرداری و دیگر اقداماتی کاربری کشاورزی زمین مورد نظر را دچار مشکل کند، ممنوع است و با متخلفان مطابق با قانون برخورد خواهد شد.
این مسئول گفت: اراضی کشاورزی در کشور ما که تامین کننده امنیت غذایی مردم هستند محدود بوده و نیازمند مراقبت و حفاظت هستند بنابراین با هرگونه سودجویانی که قصد تغییر کاربری این دسته اراضی را دارند مطابق قانون با قاطعیت برخورد می شود.
عبدی خاطرنشان کرد: هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی نیازمند دریافت مجوز قانونی است و باید به شکل رسمی به مدیریت امور اراضی منتقل و در کمیسیون های مربوطه مورد بررسی قرار بگیرد.
این مسئول با اشاره به قلع و قمع و تخریب موارد تغییر کاربری شده در صورت مشاهده در سطح اراضی کشاورزی، همچنین به خریداران باغ هایی که دارای دیوارکشی، فنس کشی و بنای ساختمانی هستند خواست تا پیش از هرگونه تنظیم سند و پرداخت هزینه ابتدا از داشتن مجوزهای لازم در خصوص تغییر کاربری انجام شده اطمینان حاصل کنند.
مدیر مدیریت امور اراضی کشاورزی گفت: هرساله در موارد محدودی و بنا بر نیازهای جامعه و با رای کمیسیون مربوطه (کمیسیون تبصره یک ماده یک) مجوزهایی برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی صادر می شود.
این مسئول گفت: در راستای صیانت و حفاظت بهتر از اراضی کشاورزی سال گذشته نخستین یگان حفاظت مدیریت امور اراضی در استان قزوین فعال و شروع به کار کرد.
وی اظهار داشت: شهروندان می توانند در صورت مشاهده تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی موارد را برای رسیدگی به شماره تلفن یگان حفاظت مدیریت امور اراضی به شماره تلفن 131 گزارش کنند.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.