سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی فرمانداری بر کاهش جدی و حذف میزان مصرف آب شرب در آبیاری فضای سبز شهرداری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، شورای حفاظت از منابع آبی این شهرستان با حضور محمدرضا یوسفی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی فرمانداری و جمعی از مسئولین ذیربط امروز چهارشنبه ۲ مردادماه در محل فرمانداری برگزارشد.

محمد‌رضا یوسفی با تاکید بر کاهش جدی و حذف آب شرب از فضای سبز شهرداری افزود: لازم است مطالعات طراحی شبکه های آبرسانی و آبیاری فضای سبز، در راستای سیاست صحیح جداسازی شبکه آب شرب از شبکه آب فضای سبز در جهت تعدیل شرایط بحران آب، بهبود شرایط زیست محیطی و کاهش سهم مصرف آب فضای سبز از بخش آب تصفیه شده شهر در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

وی بر اجرای طرح تغییر الگوی کشت در راستای اصلاح الگوی مصرف آب در فضای سبز شهری تاکید کرد و افزود: در راستای صرفه جویی در مصرف آب، شهرداری می بایست اقدام به تغییر الگوی کشت و استفاده از گیاهان با نیاز آبی کم، مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی شهر و استفاده از سنگ ریزه های رنگی نماید.

یوسفی خطاب به مسئولین منابع طبیعی شهرستان گفت:در راستای تقویت سفره های آب زیرزمینی نیاز است این اداره با اجرای طرح های مطالعاتی و کارشناسی شده  آبخوان داری و آبخیزداری در جهت تغذیه آب های زیرزمینی اهتمام ورزد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی فرمانداری تصریح کرد:در جهت استفاده بهینه از آب های کشاورزی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است که در این راستا از مجموع ۳۸۵۰۰ هکتار زمین مورد نیاز به کشت آبی ۱۵۰۰ کیلومتر لوله گذاری و ۲۸۹ کیلومتر لایروبی قنوات در سال گذشته صورت گرفته است.

وی ادامه داد:۹۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی در راستای استفاده بهینه از آب مجهز به آبیاری قطره ای شده اند که در مجموع ۱۸.۵میلیارد تومان صرف اجرای این پروژه شده است.

یوسفی با اشاره به تجمیع ۵۰۰ هکتار از  اراضی کشاورزی، یادآور شد:این کار در واقع پشتوانه ای می شود تا کشاورزان تسهیلات بگیرند و از حمایت دولت برخوردار شوند و در این راستا تولید کشاورزی اقتصادی شده و از رها شدن و خرد شدن زمینها جلوگیری و به پایداری کشاورزی کمک شده و از مهاجرت روستاییان جلوگیری می شود.

وی گفت: یکپارچه سازی اراضی مانع از تغییر کاربری، افزایش بهره وری از آب و خاک و سایر منابع و جلوگیری از خرد شدن و رها شدن اراضی می شود و می توان گفت در نهایت تثبیت تولید کشاورزی را بدنبال داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.