به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این اراضی در بخشی از محدوده باغستان های سنتی قزوین (پشت دادگستری) قرار دارد.
طی روزهای گذشته برخی رسانه های قزوین مطالبی در خصوص این اراضی با عنوان 'پروژه جدید زمین خواری اراضی کامرانیه' منتشر ساخته بودند.

**تغییر کاربری اراضی عظیم زاده قزوین در سال 94 مصوب شده بود
مدیرکل راه و شهرسازی قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص وضعیت کاربری این اراضی گفت: تغییر کاربری 27 هکتار از اراضی عظیم زاده قزوین معروف به کامرانیه در کمیسیون ماده پنج تایید و در سال 94 نیز در طرح جامع شهری مورد تصویب قرار گرفته بود.
مسعود حق لطفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با رد ادعای زمین خواری در این محدوده که توسط برخی رسانه ها طرح شده بود، افزود: این طرح مصوبه شورای عالی شهرسازی را داشت.
این مسئول اضافه کرد: سال گذشته استاندار وقت قزوین در بازدید خود از این زمین ها دستور خارج شدن طرح تغییر کاربری را از طرح تفصیلی صادر نمود و استاندار کنونی قزوین نیز بر این موضوع تاکید داشته است.
حق لطفی ادامه داد: با توجه به اینکه تغییر کاربری اراضی یاد شده مصوبه شورای عالی شهرسازی ایران را به همراه داشته است بنابراین هر گونه اقدام و تغییر کاربری ابتدا باید در شورای برنامه ریزی استان مطرح و سپس مغایرت آن به شورایعالی شهرسازی ارسال شود.
به گفته وی، با خروج موضوع تغییر کاربری اراضی عظیم زاده از طرح جامع شهری، شهرداری قزوین نیز از سال گذشته برای هیچ یک از زمین های یاد شده پروانه ساخت صادر نکرده است.
مدیر منطقه یک شهرداری قزوین نیز در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برای اراضی عظیم زاده واقع در پشت کوی دادگستری قزوین به دلیل داشتن طرح جامع و مصوبات لازم و توافق های صورت گرفته مالکان آن با شهرداری، اقدام های لازم جهت انجام مراحل صدور سند انجام گرفت اما در ادامه برخی مالکان از پیگیری امور زمین ها برای گرفتن سند خودداری کردند.
پیمان پژمان فر ادامه داد: به دلیل آنکه مسیرهای آبی اراضی مورد نظر در سال های گذشته قطع شده و باعث از بین رفتن درختان شده بود، در این محدوده هم اکنون تنها چند درخت وجود دارد.
به گفته وی، با توجه به تهیه نقشه و انجام کار تفکیک قطعات، به دلیل اینکه تجمیع اسناد زمین ها توسط مالکان انجام نشده هنوز هیچ تغییری نیز در ماهیت زمین های این محدوده صورت نگرفته است.

** با مخالفت استاندار پیشین، تغییر کاربری اراضی عظیم زاده منتفی شد
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین نیزدر گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص گفت: با توجه به اینکه اراضی عظیم زاده دارای مصوبه کارگروه زیربنایی و شهرسازی و نیز نقشه تصویب شده از سوی شورای برنامه ریزی استان بود، پیش از این و در سال های گذشته قرار شد 70 درصد آن به فضای سبز و 30 درصد نیز به معابر و واحدهای مسکونی اختصاص داده شود.
فرزانه نظری پور اضافه کرد: پس از این موضوع به دلیل مخالفت استاندار پیشین و تاکید استاندار کنونی مبنی بر حفظ و حراست از باغستان های سنتی، دستور حذف تغییر کاربری این اراضی صادر شد و پس از آن نیز نقشه این محدوده علاوه بر خارج شدن از طرح تفصیلی شهر قزوین، از نقشه های جدید شهرداری نیز حذف شد.
8054*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.