مدیر مالی شهرداری کرج گفت: کرج نسبت به سایر کلانشهرهای کشور کمترین مطالبات را به بانک‌شهر دارد.

محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در کرج اظهار داشت: بزرگ کردن بدهی شهرداری گذشته، درست نیست چراکه باید به منابع درآمدی و پتانسیل موجود آن هم توجه داشت. وضعیت تاسف بار کنونی شهرداری به دلایل پرداخت نشدن عوارض و مطالبات شهرداری است.

وی ادامه داد: حدود 800 میلیارد تومان تنها مربوط به کمیسیون ماده 13 شهرداری است که از مردم طلبکار هستیم.

احمدی با اشاره به بافت فرسوده شهر کرج و نیاز به بازسازی تصریح کرد: 70 درصد بافت کرج قولنامه‌ای بوده و عوارض نوسازی جدید حدود 400 میلیارد تومان است که شهرداری طلبکار است. 

وی با اشاره به اینکه این مبالغ باید در مراجعات مردم پرداخت شود، گفت: 300 میلیارد از عوارض اصناف هم شناسایی شدند که آن‌هم دریافت نشده بنابراین چنین درآمدهایی وجود دارد که هنوز جزو مطالبات شهرداری کرج است.

احمدی با یادآوری زمین‌های خریداری شده توسط شهرداری به مبلغ 900 میلیارد تومان عنوان کرد: با تغییر کاربری این زمین‌ها، چندین برابر ارزش افزوده خواهد داشت. با توجه به شرایط کنونی شهرداری و مطالبات بیش از 50 پیمانکار، بخشی از مطالبات به صورت تسهیلات بانک شهر پرداخت می‌شود. 

وی با بیان اینکه شهرداری کرج کمترین بدهی را به بانک‌شهر دارد، خاطرنشان کرد: در راستای پرداخت مطالبات پیمانکاران با استفاده از تسهیلات بانک‌شهر، آنها را معرفی می‌کنیم و شهرداری اقساط را پرداخت می‌کند.

احمدی با بیان اینکه وضعیت شهرداری کنونی خوب نیست، گفت: اکثر شرکت‌های پیمانکار مطالبات خود را در پایان سال انجام می‌دهند و با توجه به اینکه شهرداری به‌صورت مستقیم اجازه دریافت تسهیلات بانکی را ندارد، معرفی شرکت‌ها می‌تواند به شهرداری کمک کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.