معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از پذیرش دانشجوی رشته دکترای پرستاری در سال تحصلیی جدید در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، دکتر سیاوش بیرانوند در حاشیه افتتاح  اتاق عمل هیبرید جراحی عروق بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد، اظهار کرد: در ارتباط با راه‌اندازی رشته‌های جدید، رشته رزیدنتی تخصص قلب و عروق  راه‌اندازی می‌شود. در حال حاضر 4 تخصص اصلی را داریم و شدیدا جای دو رشته تخصصی قلب و زنان و زایمان خالی بود.

وی ادامه داد: بیشتر کارهای تخصصی قلب را انجام دادیم و منتظر مجوز وزارتخانه هستیم و برای تخصص زنان در حال فراهم کردن بستر آن در بیمارستان شهید رحیمی هستیم.

بیرانوند اضافه کرد: در رابطه با رزیدنتی زنان و زایمان بستر را در بیمارستان شهید رحیمی فراهم می‌کنیم پس از افتتاح بخش و بعد گسترش بخش در نهایت راه اندازی رشته آموزشی را خواهیم داشت .

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از اخذ مجوز رشته phd پرستاری در استان خبر داد و با بیان اینکه دانشکده پرستاری دانشگاه از سال 1370 افتتاح شده و واقعا جای رشته phd (دکتری) پرستاری خالی بود، افزود: کارشناسی ارشد در چندین رشته پرورش می‌دادیم اما phd نداشتیم.

وی گفت: جدیداً یک تفاهم‌نامه با دانشگاه اهواز بسته‌ایم و پذیرش دانشجو را به صورت مشترک انجام خواهیم داد.

بیرانوند تصریح کرد: در حال حاضر هیأت علمی phd را داریم و چند نفر phd ، دانشیار، محققین و مدرسین خوبی داریم و آموزش در بالینی خیلی وضعیت خوبی داریم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان  عنوان کرد: سعی داریم با پذیرش 6 تا 7 نفر شروع کنیم اما دستیاری با پذیرش 3 تا 4 نفر شروع می‌شود.

وی بیان کرد: برای پذیرش دانشجو در رشته دستیاری برای مهرماه جاری قول نمی‌دهم چون بستگی به موافقت وزارت بهداشت دارد.

بیرانوند بیان کرد: راه‌اندازی رشته‌های جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی و جراحی زنان و قلب از نیازهای استان است و زیرساخت‌های لازم به لحاظ درمانی داریم اما به لحاظ نیروی انسانی و فوق تخصص‌های مربوطه را ممکن است کم داشته باشیم که رئیس دانشگاه در حال رایزنی با وزارت بهداشت برای جذب و اجازه جذب این نیروهاست.

وی گفت: برای تربیت متخصص یک رشته باید چندین فوق تخصص داشته باشیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.