استاندار لرستان گفت: هیچ دستگاهی اعتبار عمرانی برای زیرساخت‌های تخریبی از سیل نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، سید موسی خادمی در حاشیه جلسه شورای آموزش ‌و پرورش استان به خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 60 درصد شرکت‌کنندگان کنکور در استان مربوط به گروه آزمایشی علوم تجربی هستند که این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای سایر گروه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان این گروه نیز با توجه به محدودیت پذیرشی که وجود دارد بیشترین ضربه را می‌خورند، افزود: در همین راستا برنامه‌ای از سال قبل در استان شروع شده که یکی از آثار آن کاهش ده‌درصدی شرکت‌کنندگان در رشته تجربی بوده است.

خادمی با اشاره به اینکه در سایر حوزه‌ها مانند زبان خارجه، هنر، علوم انسانی و ریاضی فیزیک شاهد افزایش شرکت‌کننده‌ها هستیم، ادامه داد: هنوز با آنچه مدنظر ماست فاصله داریم.

استاندار لرستان از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه به بالا بودن آمار شرکت‌کنندگان کنکور استان اشاره کرد و گفت: بخش عمده‌ای از دانش‌آموزان کشور به مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای سوق داده شده برای همین از حوزه کنکور خارج می‌شوند چراکه بدون آزمون وارد دانشگاه خواهند شد.

وی با بیان اینکه تنها 25 درصد دانش‌آموزان، در مراکز فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند، اضافه کرد: این آمار در کشور نزدیک به 40 درصد است و قرار شد متولیان برنامه‌ریزی کنند تا هدایت تحصیلی به سمت این آموزش‌ها باشد. البته باید هنرستان‌ها را تجهیز و مقداری نیز فرهنگ‌سازی کنیم.

خادمی به نامناسب بودن رتبه لرستان در کنکور و معدل نمرات کتبی نهایی اشاره کرد و افزود: قرار است آموزش‌وپرورش برنامه جامعی را تدوین و در جلسه بعدی ارائه دهد.

استاندار لرستان در ادامه با بیان اینکه هنوز به هیچ دستگاهی برای بازسازی زیرساخت‌های آسیب‌دیده از سیل پولی داده نشده است، اظهار کرد: در حوزه مسکن و بخش کشاورزی که به افراد خصوصی مربوط می‌شوند کمک‌هایی شده اما در بخش زیرساخت‌ها برای دستگاه‌های دولتی تابه‌حال اعتباری تصویب نشده است.

وی بیان کرد: امیدواریم به‌زودی این کار انجام شود اما هم‌اکنون سایر دستگاه‌ها مانند برق، راهداری، آبفا و آبفار از محل اعتبارات خود کارها را به‌صورت موقت انجام داده‌اند و شهرداری نیز باید همین کار را بکنند.

خادمی افزود: شهرداری باید اقدامات اولیه را انجام دهد؛ ما نیز پیگیر هستیم و چنانچه در هیئت دولت مصوب شود اعتباراتی برای عمران شهری در قالب کمک به وی خواهیم داد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.