به گزارش ایرنا قاسم ولیزداه روز چهارشنبه در کارگروه اجتماعی فرهنگی در سالن جلسات استانداری بیان کرد: آسیب های اجتماعی ناشی از سیل در تمام نقاط استان برجای مانده است.
به گفته وی در مسئله سیل در این استان اتفاقاتی رخ داد که باید از منظر اجتماعی و فرهنگی بررسی شود.
وی ادامه داد: اگر مناطق سیلزده استان به عنوان نمونه هایی از جامعه برای تحقیقات میدانی انتخاب شوند به یافته های فرهنگی و اجتماعی دسترسی خواهیم یافت.
سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری لرستان گفت: در امر امدادرسانی دستگاه های مربوطه و خدمات رسان به سیلزدگان می توانند به نقاط فرهنگی و اجتماعی جامعه را احصا و در اختیار این کارگروه قرار دهند.
وی افزود: سیل لرستان علاوه بر نقاط قوت قابل توجه دارای نقاط ضعفی مانند ضعف های فرهنگی است که با بحران و شکاف خود را نشان می دهد.
ولیزاده بر لزوم تقویت باورهای مذهبی تاکید کرد و گفت: در امر سیل بسته های امداد رسانی در حجم زیادی وارد شد اما افرادسیلزده واقعی به راحتی نمی توانند کمک دریافت کنند و باعث هدر رفت منابع و امدادرسانی می شود.
وی افزود: 380 منزل در اثر سیل تخریب شده و 2 هزار منزل غیر قابل سکونت بوده اما 12 هزار چادر توزیع شده است.
وی اظهار داشت: در این راستا باید اقدامات فرهنگی و اجتماعی در سطح این مناطق انجام داد و رسالت دستگاه های فرهنگی و مذهبی بیشتر می شود.
سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری لرستان بر ضرورت تعامل دستگاه های اجرایی مربوطه جهت برگزاری جشنواره رضوی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه یک درصد از تمام قراردادهای پژوهشی حذف و به حساب صدا وسیما پرداخت می شود ادامه داد: صدا و سیما نیز باید در این امور تعامل داشته باشد که متاسفانه تعامل چندانی ندارد.
در این جلسه مصوب شد که از ورود خیرین بدون هماهنگی با سازمان های مربوطه به مناطق سیلزده جلوگیری شود چراکه توزیع های نامناسب باعث بی اعتمادی در جامعه شود.
همچنین مقرر شد که از توزیع لوازم التحریر در این مناطق به دلیل ایام پایانی سال جلوگیری شود و این اقلام جهت توزیع در این مناطق در آغاز سال تحصیلی جدید استفاده خواهد شد.
/6060/7274
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.