به گزارش ایرنا، عیسی منصوری روز چهارشنبه درنشست کارگروه اشتغال در محل استانداری لرستان افزود: تلاش می شود در صورت نیاز مصوبه کارگروه ملی برای افزایش مدت زمان استمهال این تسهیلات گرفته شود.
وی اظهارداشت: همچنین طرح هایی با پیشرفت فیزیکی 20 درصد نیز که در این مناطق دچار خسارت شده اند وام های مکمل دریافت می کنند.
وی تاکید کرد: نباید بازگشت به زندگی و کسب و کار مردم سیلزده به شرایط عادی زمان بر شود و به همین منظور سند مشاغل باید به روز رسانی شود تا با پرهیز از موازی کاری، اقدامات یکپارچه ای در این مناطق صورت گیرد.
معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت فعالیت مضاعف مدیران در استان های سیلزده بیان کرد: مدیران لرستان اشراف فنی دارند و ظرفیت مدیریتی در این استان بالا است بنابراین نباید منتظر دستور مقامات ملی بمانند بلکه بایستی در حد توان برای جبران خسارت های وارده تلاش کنند.
منصوری افزود: در گذشته وام هایی بدون بیمه به مردم پرداخت شده که سیل موجب هدررفت این منابع شده بنابراین نباید این اشتباه دوباره تکرار شود و تنها راه حل رفع مسائل سیلزدگان را در پرداخت تسهیلات دانست.
وی با اشاره به انجام اقدامات فوری و بلندمدت در مناطق سیلزده ادامه داد: وزارت کار در اولین اقدام مایل به ایجاد اشتغال عمومی و فعالیت های جمعی است و در این راستا حقوق 100 روز افرادی که برای پاکسازی مزارع، راههای دسترسی و اصلاح مسیل ها بکارگرفته شوند را پرداخت می کند.
وی با بیان اینکه متوسط انحراف هدفگذاری های پس از سیل در دنیا 30 درصد است تصریح کرد: علاوه بر استمرار پرداخت بیمه بیکاری های گذشته، تلاش می شود برای افراد مناطق سیلزده بیمه بیکاری نیز به مدت سه ماه پرداخت شود.
معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به انجام اقداماتی همچون اعمال مشوق های بیمه ای و یارانه های دستمزد در مناطق سیلزده گفت: همچنین محدودیت رسته ها برای دریافت تسهیلات روستایی و عشایری نیز رفع خواهد شد.
منصوری نسبت به تامین و پرداخت 500 میلیارد ریال تسهیلات برای مناطق سیلزده لرستان اظهار داشت: تلاش می شود این مبلغ به همراه یکهزار یلیارد ریال مصوبه قبلی به زودی برای لرستان تخصیص یابد.
وی تاکید کرد: باید مردم سیلزده را در روند بازسازی و احیای زندگی مشارکت داد و روش های کمکی خیران همچون دادن پول نقد به سیلزدگان در شان مردم لرستان نیست.
7269/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.