برهان صلواتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تسهیلات در قالب سه هزار و 616 طرح پرداخت و برای سه هزار و 686 نفر اشتغال ایجاد کرده ضمن اینکه سه هزار و 530 مجوز مشاغل خانگی صادر شد.
وی اضافه کرد: امسال مبلغ 200 میلیارد ریال اعتبار قرض الحسنه مشاغل خانگی به استان تخصیص داده شد که شبکه بانکی مبلغ 198 میلیارد ریال آن را تخصیص داد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: از این میزان اعتبار از مهر ماه سال جاری تاکنون 68 میلیارد ریال تسهیلات به 935 طرح متقاضیان پرداخت و زمینه ایجاد اشتغال برای 941 نفر فراهم شد.
وی به طرح تکاپو نیز اشاره کرد و یادآور شد: از دی ماه 96 تا دی 97، هفت هزار و 716 کارورز در قالب طرح تکاپو و در سامانه کارروزی ثبت نام کرده و 630 مورد عقد قرارداد با 356 واحد پذیرنده انجام شده است.
صلواتی با بیان اینکه در این مدت 240 فقره مجوز آموزشی صادر شده است، تاکید کرد: تا پایان مهر ماه 97 دوره 6 ماهه طرح کارورزی 768 نفر از کارورزان پایان یافت.
طرح توسعه کسب وکار و اشتغال پایدار(تکاپو) از اواخر سال 1392 در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت. هدف اصلی این طرح، توسعه اشتغال پایدار در رسته های کسب وکار منتخب در سطح استان از طریق بهسازی دینامیک اشتغال در سطح مناطق (استان های منتخب) است.
به گزارش ایرنا، منظور از بهسازی دینامیک اشتغال اقدام فعال در راستای اصلاح تعاملات بین سیستمهای کسب و کار مختلف با یکدیگر و با سایر سیستم های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی است.
تسهیلات تصویب شده در حوزه اشتغال کردستان از محل اعتبارات سال 96 حدود 10 هزار میلیارد ریال بود که تاکنون 50 درصد از این سهمیه به بانک ها ابلاغ شده و شورای اشتغال استان و کارگروه های شهرستانی نیز طرح هایی بیشتر از سهمیه 50 درصدی به بانک ها معرفی کرده اند.
این میزان تسهیلات در سه حوزه منسجم شامل 6 هزار و 420 میلیارد ریال اشتغال فراگیر، 2 هزار و 600 میلیارد ریال اشتغال پایدار روستایی و 335 میلیارد ریال برای مشاغل خانگی است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.