رضا رحمانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: راه برون رفت از مشکلات فعلی و تهاجم اقتصادی بها دادن به بخش خصوصی است که بنا شد در این زمینه جمع بندی های لازم در مساپل لرستان صورت گیرد و به وزارت صمت منتقل شود تا برای تسهیل امور پیگیری و اقدام لازم انجام شود.
وی اظهار داشت: راهبرد اصلی دولت حفظ تولید موجود و فعال کردن ظرفیت های راکد است که همه در هر جایگاهی باید دولت را در تحقق این شاه بیت همراهی کنند.
وی با اشاره به تاکید رهبری در خصوص حفظ وضعیت موجود و رونق تولید اظهار داشت: اقداماتی در وزارت صمت در خصوص تامین مواد اولیه، نقدینگی، ارز مورد نیاز و مواد اولیه وارداتی انجام شده تا این فرایندها تسهیل شود.
رحمانی تاکید کرد: به همین منظور واردات مواد اولیه در مناطق اقتصادی آزاد و ویژه باید بدون ثبت سفارش انجام شود.
وی همچنین در خصوص ساماندهی به قیمت کاغذ پس از تاکید مقام معظم رهبری در این زمینه اضافه کرد: پس از فرمایش رهبری جلسه ای با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد و پیگیر موضوع هستیم اما اکنون یکی از مشکلات موجود واردات کاغذ است که باید با افزایش تولید اقدامات لازم در این حوزه انجام شود.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی گفت: افزایش قیمت تولید خودرو ارتباطی به سیاست گذاری ها ندارد.
وزیر صمت امروز از مناطق سیلزده و برخی واحدهای صنعتی پلدختر دیدن کرد وو قرار است تا ساعتی دیگر عملیات اجرایی کارخانه تولید کاغذ از کربنات کلسیم با حضور وی در الیگودرز آغاز شود.
7269/ 6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.