رحیم بنامولایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سرمایه گذاران برای دریافت یک مجوز حتی ساده روزها و هفته ها‌ در ادارات معطل‌می شوند که این مشکل در موارد متعددی دلسردی و انصراف آنان از کارآفرینی را درپی داشته است.
وی گفت: ضروری است مدیران دستگاه های اجرایی در سطح کشور با کوتاه کردن مراحل اداری، سرمایه گذاران را به کارآفرینی تشویق نمایند.
بنامولایی افزود: در بحث تولید و صادرات در صورتی می توانیم موفق شویم و در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم که اقتصادمان تقویت شود و راه ثروت آفرینی را پیشه کنیم.
وی بیان داشت: باید ضمن حذف برخی ضوابط و دستورالعمل های دست و پا گیر، به نحوی بستر را فراهم کنیم تا کارآفرینان بدون نگرانی و دغدغه با سرمایه گذاری دربخش های تولیدی، در رونق اقتصاد کشور مشارکت فعال داشته باشند.
رئیس اتاق بازرگانی البرز سرمایه گذاری را یکی از مولفه های بسیار مهم در پویائی اقتصاد کشور ذکر کرد و افزود: طی سال های گذشته متاسفانه روند سرمایه گذاری ها کاهش داشته و در جذب ایرانیان صاحب سرمایه مقیم خارج از کشور نیز گام های اساسی برداشته نشده است.
بنامولایی گفت: صاحبان سرمایه ایرانی مقیم خارج از کشور که بیشتر از تجربیات ارزشمندی برخوردارند، درصورتی که وارد صحنه تولید کشور شوند با
خود فناوری را به همراه خواهند آورد.
وی توصیه های موکد رهبرمعظم‌ انقلاب در مباحث سیاست های اصل 44 قانون اساسی، جهاد اقتصادی، اصلاح الگوی مصرف و مدیریت صحیح واردات را راهگشای رفع چالش های اقتصادی ذکر کرد.
** بخش خصوصی در انتظار اصلاح ساختار اقتصادی است
بنامولایی گفت: دولت و مجلس توصیه های مقام معظم رهبری را با اولویت ویژه در دستور قرار داده اند و بخش خصوصی در انتظار اجرای گام به گام سیاست های حاکمیت در مسیر اصلاح کامل و بدون نقص قوانین و دستورالعمل ها به ویژه در ساختارهای نظام بانکی، ارزی، گمرکی و مالیاتی است .
** تقویت فرصت های سرمایه گذاری تنها گزینه رفع مشکلات اقتصادی است
رئیس اتاق بازرگانی البرز اظهار داشت: در شرایطی که با جنگ اقتصادی تمام عیار مواجه هستیم، باید فرصت های سرمایه گذارای داخلی و خارجی به عنوان تنها گزینه رفع مشکلات اقتصادی بیش از پیش تقویت و این مهم به باور عمومی و یک فرهنگ پویا تبدیل شود.
بنامولایی گفت: البته در بحث سرمایه گذاری های خارجی باید مواظب و هوشیار باشیم که این گونه سرمایه گذاری ها با هدف نفوذ در بازار کشورمان نباشد و در بخش های مولد تزریق شود تا رونق تولید و صادرات را به همراه آورد.
** سوداگری ها بخش تولید را تهدید می کند
رئیس بازرگانی البرز، دلال بازی و تشدید سوداگری به ویژه در بازار ارز و طلا را تهدید‌ جدی بخش تولید عنوان کرد و گفت: باید در اصلاح ساختار اقتصادی کشور هدایت نقدینگی مردم از مسیر زیانبار سوداگری به بخش تولید هدایت شود.
بنامولایی گفت: امیدواریم با اصلاح نظام بانکی و اجرای برنامه های اصولی، ترغیب و تشویق مردم به واریز نقدینگی ها به بانک ها با هدف تقویت بخش تولید عملیاتی شود تا از معضل حاد سوداگری رهایی یابیم.
7411/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.