به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان در محل استانداری افزود: مشکل خاصی برای تامین زمین معمولان وجود ندارد و باید زمین های تعیین شده در سریع ترین زمان برای واگذاری قطعه بندی شوند.
وی با اشاره به اینکه 10 پل در مناطق سیلزده در حال نصب است ادامه داد: در حال حاضر یکی از اساسی ترین کارها ساخت و تعمیر خانه ها است که در این زمینه اولویت تامین زمین برای افرادی که مسکن را از دست داده اند و در زمین قبلی هم نمی توانند ساکن شوند، لحاظ می شود.
وی با بیان اینکه در 2 شهر و 41 روستا نیازمند تامین زمین هستیم، تصریح کرد: زمین های دولتی در پلدختر بررسی شده که بخشی از نظر فنی مشکل داشته و برخی نیز معارض دارند بنابراین باید از زمین های افراد حقیقی خریداری شود.
استاندار لرستان با اشاره به تامین زمین 9 روستا از محل اراضی ملی گفت: متاسفانه برخی مالکان زمین خود را به قیمت های غیرواقعی می فروشند اما در شرایطی که بسیاری از مردم دچار مشکل هستند زمان بهره وری اقتصادی غیر واقعی نیست.
خادمی تاکید کرد: دولت به هیچ عنوان خواستار متضرر شدن مالکان زمین نیست اما چنانچه توافق منطقی صورت نگیرد به روش های قانونی عمل می شود.
وی با بیان اینکه بازسازی و نوسازی در برخی مناطق سیلزده از جمله چگنی اغاز شده، اظهار داشت: تاکنون 60 میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض به سیلزدگان پرداخت شده و امروز نیز مساعده دوران انتقال از اسکان اضطراری به اسکان دائم به 61 واجد شرایط پرداخت می شود.
وی ادامه داد: این مبلغ در شهر 120 و در روستا 60 میلیون ریال است که به حساب افراد واجد شرایط که پرونده انها تکمیل شده واریز خواهد شد.
استاندار لرستان تاکید کرد: مردم منتظر تعیین زمین برای احداث واحد مسکونی هستند و در صورت طولانی شدن این روند بی اعتمادی در جامعه ایجاد می شود.
35 هزار واحد مسکونی و 6 هزار واحد تجاری لرستان در سیل فروردین امسال دچار خسارت شده اند.
هر چند خسارت اولیه سیل 12 فروردین در لرستان 3700 میلیارد تومان عنوان شد اما با برآوردهای جدید به این رقم افزوده می شود و پیش بینی شده تا 10 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
15 نفر در اثر بارش های سیل آسای لرستان جان خود را از دست دادند و زیرساخت های اساسی صدها روستا و چند شهر تخریب شد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.