به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی عصر یکشنبه در آیین نهالکاری در محل بام خرم آباد افزود: اقدامات لازم برای اجرای طرح های گردشگری در این منطقه در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: مشاور طرح مطالعاتی خوبی در این محیط داشته و به زودی فراخوان سرمایه گذاری برای اجرای این طرح ها اعلام می شود.
وی تصریح کرد: درختکار ی به عنوان بخشی از عملیات بیولوژیک حوزه های آبخیزدار اهمیت ویژه ای دارد که همزمان با آن عملیات مکانیکی و فنی به ویژه در بالادست رودخانه ها در دستور کار قرار گرفته است.
استاندار لرستان گفت: یکی از دلایل مهم بروز سیلاب در خرم آباد نبود طرح های آبخیزداری در بالادست است که باید سال آینده چندین طرح در این حوزه اجرا شود.
خادمی افزود: انجام مطالعات بام توسط مشاور در قالب 2 هزار هکتار آغاز و تاکنون مطالعات 700 هکتار به منظور اجرای 16 طرح انجام شده است.
وی تصریح کرد: 16 طرح تدوین شده برای سرمایه گذاری در این مکان رفاهی، تفریحی، متناسب با منایع طبیعی و با هدف حفظ سلامت و رعایت اصول محیط زیست است که به زودی رونمایی خواهد شد و برای جذب سرمایه گذار و متقاضی در اختیار بخش خصوصی و سایر بخش ها قرار می گیرد.
استاندار لرستان همچنین درختکاری را بهترین روش برای آبخیزداری با کمترین هزینه دانست و گفت: یکی از برنامه های ارزشمند که در طرح های کلیدی استان نیز پیش بینی شده کشت گیاهان دارویی و درختان مثمر دیم در اراضی شیبدار است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.