مدیرکل منابع طبیعی لرستان در نشست خبری با اصحاب‌رسانه از ایجاد بزرگترین پارک‌جنگلی غرب کشور در خرم آباد خبر داد.

به گزارش ایلنا از لرستان، شیرزاد نجفی درنشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: هر ساله از 15 تا 21 اسفند به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است که مهمترین هدف برگزاری هفته منابع طبیعی، بحث فرهنگ‌سازی، ترویج و احیا منابع طبیعی است.

وی عرصه منابع‌طبیعی لرستان را در کشور بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: لرستان از لحاظ پتانسیل از استان‌های برتر زاگرس‌نشین است به طوریکه از لحاظ 13 نوع تنوع اقلیمی در کشور دارای 11 نوع آن است.

نجفی با بیان اینکه سرانه جنگل در جهان 30 درصد است و این سرانه درکشور 7 درصد و در لرستان 43 درصد است، تصریح کرد: لرستان 6 هزار و 900 متر برای هر نفر سرانه جنگل داریم در حالی که این میزان در سطح کشور کمتر از 2 هزار متر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 620 هزار هکتار از جنگل‌های لرستان مبتلا به بیماری‌های جنگلی از جمله زوال بلوط هستند، گفت: با مساعدت استاندار لرستان امسال ۳ و نیم میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و تجهیز پارک های جنگلی استان اختصاص یافته است‌.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان با بیان اینکه مظلوم‌ترین دستگاه منابع طبیعی است، تصریح کرد: لرستان از لحاظ ریزگرد بیشترین آسیب را می‌بیند، اما یک ریال بودجه ملی به ما تعلق نمی‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.