فاطمه جوادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 2 هزار اصله در هفته منابع طبیعی غرس و برای کاشت 20 هزار نهال نیز تا پایان امسال هدف گذاری و برنامه ریزی شده است .
وی با اشاره به تجربه تلخ از بین رفتن نهال های غرس شده در هفته های منابع طبیعی سال های گذشته اظهار کرد: نهال های تهیه شده برای غرس در معابر عمومی با هدف افزایش سرانه فضای سبز بر اساس کار کارشناسی شده توسط کارشناسان واحد فضای سبز شهرداری انجام شده است.
وی گفت: خلخال برغم قرار گرفتن در داخل حلقه سبز جنگل های منطقه از لحاظ سرانه فضای سبز جزو شهرهای ضعیف بوده و سرانه فضای سبز در آن پایین تر از میانگین سرانه استانی است.
جوادی بیان کرد: برای رفع این نقص و افزایش سرانه 6.2 درصدی موجود ، شهرداری خلخال توسعه و ترویح فرهنگ درختکاری را با استفاده از روش های تشویقی مردم در دستور کار قرار داده است.
وی با بیان اینکه 80 درصد از توسعه فضای سبز شهری در گرو استفاده از روش های حفظ و نگهداری نهال های کاشته شده سالانه است، افزود: در صورت حفظ فضای سبز موجود همراه با ارائه راهکارهای تشویقی از جمله شناسنامه دار کردن نهال های کاشته شده به نام غرس کنندگان ، سرانه فضای سبز این شهر افزایش می یابد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.