مجید پاتو روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هماهنگی هفته منابع طبیعی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا زمان حاضر 52 فقره پرونده تخریب و بهره برداری از مراتع و جنگل ها به مساحت 47 تشکیل شده که در این خصوص 470 میلیون ریال خسارت اخذ شده است.
وی افزود: بیشترین موارد اختلاف در عرصه های مرتعی مهاباد مربوط به زمین های دیم کشاورزی است.
پاتو با اشاره به اینکه طی این مدت در مهاباد 660 اصله درخت قطع شده، افزود: 28 فقره پرونده قضایی تشکیل شده و کل خسارت های اخذ شده در این زمینه 157 میلیون ریال بوده است.
وی با بیان اینکه درخت بید بیشترین نوع درخت قطع شده است، گفت: جریمه قطع هر اصله درخت 35 میلیون ریال است.
به گفته وی امسال 48 فقره پرونده تحلیف غیرمجاز اراضی ملی شامل چهار هزار و 483 راس واحد دامی تشکیل شده که کلیه این پرونده ها مختومه و مبلغ 90 میلیون ریال نیز خسارت اخذ شده است.
پاتو همچنین در خصوص برنامه های هفته منابع طبیعی با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست در حقیقت حفظ جان انسان است، اظهار کرد: امسال 12 هزار اصله انواع درخت در مهاباد کاشت می شود.
به گزارش ایرنا شهردار مهاباد نیز در این جلسه اظهار کرد: به مناسبت هفته منابع طبیعی چهار هکتار از زمین های سطح شهرستان به فضای سبز تبدیل می شود.
کامران علیزاده آذر با بیان اینکه 144 هکتار دیگر نیز در داخل و حاشیه شهر در حال واگذاری به شهرداری مهاباد است، گفت: با احتساب این مقدار، سرانه فضای سبز شهرستان مهاباد به 148 هکتار افزایش می یابد و نزدیک به یک مترمربع برای هر نفر می رسد.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 80 هکتار از اراضی ملی مهاباد بازپس گیری شد و به عنوان منابع طبیعی در اختیار مراجع مربوطه قرار گرفت.
سامانه 1504 بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های تخریب و خسارت به درخت، مراتع و جنگل ها و پاسخگویی به شهروندان است.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.