به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد میرعمادی در خطبه های نمازجمعه خرم آباد در مصلی الغدیر ضمن تسلیت شهادت جمعی از پاسداران و نیروهای مرزبانی حادثه تروریستی زاهدان افزود: این اقدام جنایتکارانه و تروریستی نشانه سردرگمی، ضعف و زبونی دشمنان انقلاب اسلامی است.
وی اظهار داشت: استکبار و ایادی آنها پس از خلق حماسه باشکوه 22 بهمن از سوی مردم دچار سردرگمی شدند بنابر این تلاش کردند کام ملت ایران را تلخ کنند.
وی ادامه داد: دشمنان تلاش کردند این شکوه و عظمت را از دید مردم جهان منحرف کرده و مردم را از این نعمت بزرگ غافل کنند بنابراین به یک اقدام کور دست زده و تعدادی از پاسداران دفاع از مرزها را مورد هدف قرار دادند و به شهادت رساندند.
خطیب جمعه خرم آباد گفت: گرچه از دست دادن سرمایه های عظیم برای ما سنگین است اما تروریست ها بدانند سپاه قدرتمند ما خون شهیدان مظلوم را بدون پاسخ نخواهد گذاشت و انتقام شهدا را خواهد گرفت.

***بیانیه مهم مقام معظم رهبری در چهل سالگی انقلاب نقشه راه آینده است
آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانیه رهبری در چهل سالگی انقلاب افزود: این بیانیه افق آینده انقلاب را ترسیم کرده و ابعاد و زوایای گوناگونی دارد که باید به تدریج به آن پرداخت.
وی بیانیه را نقشه راه آینده انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: مخاطب اصلی بیانیه مقام معظم رهبری مردم و جوانان هستند و در آن بر جوانان تکیه شده چراکه آینده انقلاب متعلق به این قشر بوده، پیشرفت کشور به آنان بستگی دارد و باید حافظ انقلاب باشند.
وی اظهار داشت: هدف از گام دوم انقلاب که در این بیانیه عنوان شده، آمادگی برای ظهور و طلوع ولایت عظمای امام زمان (عج) و تمدن سازی برای آرمان های انقلاب اسلامی است که این مهم نیز باید به خوبی تحلیل شود.
امام جمعه خرم آباد گفت: نکته سوم بیانیه که بسیار ارزشمند است باید در تمام ادارات و اتاق هر مسئولی نصب شود چرا که رهبری فرمودند شرط مشروعیت همه مقامات حکومت جمهوری اسلامی طهارت اقتصادی است که جمله بسیار پرمعنایی است.
آیت الله میرعمادی این جمله را معجزه کلامی رهبری دانست و تصریح کرد: دلیل برخی مشکلات و گرفتاری ها فساد اقتصادی است.

*** مردم عملکرد برخی مسئولان را از نظام و انقلاب جدا کرده اند
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به حضور کم نظیر مردم در راهیمایی 22 بهمن گفت: این حضور چشم جهانیان را به تعجب واداشت که مردم چگونه این چنین به صحنه آمدند.
آیت الله میرعمادی افزود: وقتی خبرنگاران خارجی اخبار راهپیمایی را مخابره می کردند دنیا و سیاست مداران انگشت به دهان گرفتند که با وجود این همه تبلیغ اما باز هم مردم پس از 40 سال تحمل سختی، مشکلات، گرانی و بیکاری به صحنه آمدند.
وی ادامه داد: راهپیمایی 22 بهمن امسال نمایش قدرت و اتحاد ملت ایران اسلامی بود و مردم این صحنه را دیدند و حضور آنان شکست دیگری برای آمریکا و استکبار جهانی رقم زد.
به گفته وی همه توطئه ها و نقشه های آمریکا با حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن خنثی شد.
خطیب جمعه خرم آباد اضافه کرد: نکته مهم راهپیمایی 22 بهمن این بود که مردم عملکرد برخی از مسئولان را از انقلاب نظام و رهبری جدا کرده اند.
آیت الله میرعمادی اظهار داشت: مردم اهمال کاری و ناکارامدی برخی مسئولان را می بینند و می دانند برخی مسئولان اصلا به فکر آنان نبوده و به دنبال منافع خود هستند و ارزشی برای ملت قائل نمی شوند.
وی با تقدیر از حضور انقلابی مردم ولایی لرستان در راهپیمایی 22 بهمن گفت: برخی از مسئولان نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت هستند، اما ملت حساب این افراد و گلایه مندی ها از عملکرد آنان را با مساله نظام و انقلاب جدا کردند که این امر نشانه بصیرت مردم است

***شجاعت و موقع شناسی، ارزش قیام مردم تبریز
وی همچنین با اشاره به 29 بهمن سالروز قیام مردم تبریز گفت: ارزش این واقعه در شجاعت، موقع شناسی و اقدام بهنگام مردم تبریز بوده که برای ما درس است.
امام جمعه خرم آباد ادامه داد: غیرت دینی و اقدام به موقع این واقعه درس آموز است چراکه گاهی باید در صحنه حاضر بود و اقدام کرد اما عده ای در صحنه نیستند و پس از گذشت مدت زمانی، میدان دار می شوند که این حرکت ارزشی ندارد.
آیت الله میرعمادی تاکید کرد: اگر به موقع دین خدا را یاری و ولایت و رهبری را حمایت کردیم ارزشمند است وگرنه پس از خاموشی فتنه و پایان جنگ به میدان آمدن ارزش ندارد.
وی همچنین به 30 بهمن سالروز وفات ام البنین (س) و تکریم مادران و همسران شهدا اشاره کرد و گفت: در انقلاب اسلامی مادران و همسران شهید بسیاری از این بانوی بزرگ الگو گرفته اند.
وی بیان کرد: مادران و همسران شهدا حماسه سازانی هستند که صبر، استقامت، ایثار و رشادت آنان جای تکریم و تجلیل دارد و حفظ حرمت آنان موجب حفظ حرمت شهیدان است.
نماینده ولی فقیه در لرستان همچنین به اول اسفند سالروز شهادت شهید فضل الله محلاتی و روز روحانیت و دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: وی یک انسان با اخلاص و عاشق شهادت بود که برای جامعه و روحانیت مبارز و انقلابی الگو شده است.
آیت الله میرعمادی اظهار داشت: امروز روحانیت انقلابی در صف مقدم مبارزه قرار داشته و دارد و نباید مجاهدت ها و مبارزات روحانیت را فراموش کرد.
بوی با اشاره به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای روحانی ترور گفت: چهار هزار و 300 روحانی در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند و این در حالیست که بسیاری از آنان با حضور در جبهه خود را رزمنده معرفی می کردند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.