به گزارش ایرنا ، سردار محمدجعفر اسدی شامگاه دوشنبه در آئین گرامیداشت شهدای قیام 10 دی مردم ورامین که در حسینیه سیدالشهداء سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد اظهار داشت : امروز ایران اسلامی به برکت خون شهیدان ، از عزت ، اقتدار و امنیتی برخوردار است که در طول تاریخ ، نظیر آن در هیچ برهه زمانی وجود نداشته است.
وی افزود : در بررسی تاریخ ایران ، گذشته تلخی به چشم می خورد که جز حقارت ، بیچارگی و وابستگی ، چیز دیگری را نصیب مردم نکرده که نمونه ای از آن را می توان در قرار داد ننگین ترکمانچای مشاهده کرد.
وی اظهار داشت : ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر تمامی جهان کفر باعث افتخاری شده که همگان به آن اعتراف دارند ، اگر مردم کوفه پس از یک هزار و 400 سال هنوز هم از گذشته تلخ خود فرار می کنند ولی ، مردم ایران در هر جای جهان که باشند ، به ایرانی بودن خود می بالند.
اسدی افزود : امروز شکست ناپذیری ملت ایران ، واقعیتی انکار ناپذیری است که اجازه هر گونه تهاجم را از دشمنان نظام سلب کرده است ، مردم ایران با ایستادگی و مقاومت خود ، چه در دوران مبارزات انقلابی و چه دوران هشت سال دفاع مقدس ، در شرایطی که دشمنان چندین استان مرزی را درگیر جنگی نابرابر کرده بودند ،ثابت کردند که هیچ گاه در برابر زیاده خواهی استکبار سرتعظیم فرود نمی آورند.
وی اظهار داشت : در بازخوانی دوران هشت سال دفاع مقدس زمان هایی وجود دارد که دشمن حتی گونی نیز به ایران نمی فروخت ولی در مقابل تمامی کارخانه های ساخت سلاح شیمیایی و پیشرفته ترین هواهپیماهای خود را در اختیار صدام قرار می داد تا دین ما را نابود کند.
وی تأکید کرد: دشمنان در بهانه جویی های خود در مسائل هسته ای ، سلاح ، قدرت موشکی و حقوق بشر ، به دنبال جدا کردن مردم از دین و ایمان است تا به صورت خودکار ، کشور در اختیار آنان قرار گیرد چرا که در این صورت است که استقامت ملت در هم شکسته می شود.
معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء کرد : انقلاب اسلامی ملت ایران که به استقرار نظام جمهوری اسلامی منجر شد ، نعمتی الهی است که به ایران ، سربلندی و عزت بخشید ولی باید بدانیم که ارزش هایی که به واسطه این انقلاب نصیب ایران شده ، به درستی تبیین نشده و اطلاع رسانی نگردیده است.
وی تأکید کرد: این واقعیتی انکار ناپذیر است که ایستادگی و مقاومت ملت ایران ، هیمنه آمریکا را در هم شکسته است ، این که رئیس جمهور آمریکا با هواپیمایی با چراغ خاموش و در تاریکی شب به عراق سفر می کند ، نشان از این واقعیت دارد که قدرت پوشالی آمریکا در منطقه در هم شکسته شده است.
در پایان این مراسم از خانواده شهدای قیام 10 دی مردم ورامین تقدیر به عمل آمد.
در قیام دهم دیماه سال 57 مردم ورامین محمد حسین شیرازی، حسن کریمی، مسعود میرزایی و ابوالفتح گلعباسی که در راهپیمایی اعتراضی مردم حضور داشتند ، مورد اصابت گلوله های نیروهای ستم شاهی قرار گرفته و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.