به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد خاتمی بعدازظهر پنج شنبه در همایش سوگواره یاس نبوی که به مناسبت سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) در آستان امامزاده حسین ابن علی ابن موسی الرضا (ع) شهر قزوین برگزار شد، افزود:دشمنان می خواهند تا چنین فرهنگی در جامعه ما حکم فرما نباشد و مردم از ولایتمداری خود دست بکشند.
وی با تاکید بر ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه از سوی مبلغان دینی به منظور حفظ ارزش های اسلامی،گفت:از جمله ابعاد برجسته حضرت فاطمه زهرا (س)، گفتمان آن حضرت است که باید سعی کنیم آنرا برای خود الگو قرار داده و در زندگی خود پیاده سازیم.
امام جمعه موقت تهران در ادامه بر الگو گیری بانوان مسلمان از حضرت فاطمه زهرا (س ) تاکید کرد وگفت: زنان جامعه ما باید در حوزه حجاب و عفاف به آن حضرت تاسی کنند.
آیت الله خاتمی در ادامه به نقش ولایت فقیه در هدایت و مدیریت جامعه اسلامی اشاره کرد و از آن به عنوان ستون فقرات نظام جمهوری اسلامی نام برد و گفت:ملت ایران پس از گذشت 38 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی همچنان پای ارزش های خود ایستاده اند و حامی ولایت هستند.
امام جمعه موقت تهران، دفاع از ولایت را همانند دفاع از اسلام دانست و گفت:ملت مومن و ولایی ایران در این عرصه همیشه خوش درخشیده اند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه امروز جنگ فرهنگی دشمن سخت تر از دوران هشت سال دفاع مقدس است،افزود: دشمن می خواهد ارزش های ضد دینی جای خود را به ارزش های دینی و اسلامی دهند.
آیت الله خاتمی با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ فرهنگی در بین جوانان با استفاده از فضاهای مجازی،گفت:تکیه بر ولایت فقیه، نسل نو و جوان را از این تهدیدها مصون نگه می دارد.
وی در ادامه گفت: بیگانگان و برخی افراد فریب خورده در داخل می خواهند ارزش های اسلامی، ولایت فقیه، استکبار ستیزی مردم و وحدت کلمه در جامعه ما را زیر سوال برده و مورد تهاجم قرار دهند اما از این غافلند که موج دین خواهی و معنویت در بین ملت ایران همیشه وجود داشته و جاری است.
وی ادامه داد : حضور ده ها میلیونی مردم ایران در راهپیمایی پرشکوه 22بهمن در کنار نمایش اقتدار و عظمت ملت ایران، دین خواهی و ولایتمداری جامعه ما را بار دیگر به جهانیان نشان داد.
امام جمعه موقت تهران در پایان به پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شود، اشاره کرد و گفت: انداختن هر رای به معنای آری گفتن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و آنچه در این عرصه مهم و سازنده محسوب می شود، حضور مردم در پای صندوق های رای با گرایش ها و سلایق مختلف می باشد.
7390*3013
خبرنگار : گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: 3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.