به گزارش ایرنا، عبدالله گنجی روز یکشنبه در همایش گرامیداشت سالروز 9 دی در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار داشت: حماسه 9 دی سال 88 متاثر از قیام عاشورای حسینی و ریشه در ظلم ستیزی ملت ایران اسلامی داشت.
وی تاکید کرد : اقتدار ، قدرت و رمز عظمت انقلاب اسلامی ، نشات گرفته از نهضت عاشورا و روحیه استکبار ستیزی این قیام است.
این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: جرقه اصلی خروش قیام سراسری مردم انقلابی علیه رژیم سلطنتی نیز در سالروز عاشورای حسینی و در آبان ماه 57 زده شد.
مدیر مسئول روزنامه جوان گفت: استکبار در 10 سال اول عمر انقلاب، با راه انداختن جنگ نظامی و ترور افراد تاثیر گذار به دنبال جنگ سخت و نظامی برآمد تا پیشرفت انقلاب اسلامی را متوقف کند.
وی گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس، رزمندگان ایران اسلامی در برابر حمله همه جانبه دشمن ایستادند و آنها را به عقب راندند.
گنجی افزود: در 10دهه دوم انقلاب اسلامی ، دشمن به دنبال جنگ نرم رفت و با استفاده از تحریم ها و نفوذ فرهنگی به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران بود، که با هوشیاری مقام معظم رهبری در این دهه نیز توطئه دشمن خنثی شد.
وی تاکید کرد: اکنون دشمن با راه انداختن جنگ روانی و اقتصادی می خواهد ، افکار مردم را در سر دوراهی قرار دهد اما با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی مردم نشان دادند که با بصیرت خود در برابر توطئه های اقتصادی و روانی دشمن نیز ایستاده اند.
گنجی، به مساله اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: تک محصولی بودن درآمد اقتصادی کشور از محل فروش نفت، تنها ضعف اقتصاد کشور است که دشمن با این حربه وارد جنگ اقتصادی شده است تا با کم و زیاد کردن قیمت و استفاده از زبان تحریم و تهدید، مردم را نسبت به آرمان های انقلاب اسلامی دلسرد کند، اما مردم در برابر این توطئه دشمن نیز بصیر هستند.
به گزارش ایرنا ، در پایان این همایش، شرکت کنندگان در راستای حمایت از آرمان های انقلاب اسلامی ایران ، از سمت مصلای امام خمینی تا چهارراه بوعلی راهپیمایی کردند.
راهپیمایان با قرائت قطعنامه 5 بندی با آرمان های انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.
2097/6199
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.