به گزارش ایرنا، محمد آصفی روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه ها اظهار داشتگفت: بعد از انقلاب خدمات ارزنده ای در حوزه های مختلف زیرساختی، خدماتی، مکانیزاسیون، ادوات و تجهیزات تخصصی و سایر علوم و فنون نوین در بخش های مختلف اتحادیه هاب تعاونی های رستایی ایجاد شده است.
وی افزود: تعاون روستایی اکنون در 10 شهرستان استان نمایندگی دارد.
آصفی با بیان اینکه تعداد ادارات و اتحادیه های تعاون روستایی تا قبل از انقلاب هفت مورد بود گفت: اکنون این تعدد به 27 مورد رسیده است.
مدیرکل تعاون روستایی لرستان تصریح کرد: از نظر تعداد اعضای تعاونی های روستایی نیز رشد داشته بطوری که تعداد اعضا از زیر 30 هزار نفر به 124 هزار نفر رسیده است.
آصفی یادآور شد: در بخش خرید تضمینی محصولات نیز نسبت به قبل از انقلاب رشد هزار درصدی ایجاد شده است.
مدیرکل تعاون روستایی لرستان افزود: میزان خرید تضمینی گندم در سال 92 به میزان 58 هزار تن، در سال 93 به میزان 117 هزار تن، در سال 94 به میزان 106 هزار تن، در سال 95، به میزان 97 هزار تن و در سال 97 به میزان 71 هزار تن بوده است.
وی با اشاره به اینکه طی سال های اخیر تعداد سیلوهای مکانیزه در استان افزایش یافته است گفت: بنا بر سیاست های تعریف شده مبنی بر خرید گندم با میزان کم طی سال های اخیر شبکه های تعاونی روستایی از خرید گندم با تناژ بالا منع شده و میزان های بالا تحویل سیلوها داده می شوند تا گندم در جای مناسب ذخیره سازی شود.
آصفی گفت: در سایر محصولات در سال 97 به میزان 10 هزار تن خرید تضمینی داشته ایم.
مدیرکل تعاون روستایی لرستان با اشاره به اقدامات در زمینه تامین و توزیع مواد سوختی در سطح استان گفت: در سال 97 حدود 73 میلیون لیتر توزیع سوخت و در بخش آرد برای پخت نان نیز بیش از 22 هزار تن در سال 97 توزیع شده است.
وی گفت: در بخش آموزش نیز به میزان سه هزار نفر روز در سال 97 مورد آموزش قرار گرفته است.
مدیرکل تعاون روستایی لرستان در خصوص تامین میوه شب عید اظهار داشت: طی پنج سال اخیر و با برنامه ریزی های دولت تدبیر و امید موضوع تامین و توزیع میوه شب عید همزمان با ایام پایانی سال صورت می گیرد.
آصفی افزود: با توجه به مصوبه ستاد تنظیم بازار ، امسال مصوب شده است 650 تن میوه برای استان تامین شود که تاکنون 100 درصد سیب و 50 درصد پرتقال ذخیره سازی شده و مابقی نیز در حال حمل هستند.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.