به گزارش خبرنگار ایرنا، شریف خسروی عصر دوشنبه در جشن بزرگ روز دانشجو در سالن مسابقات دانشگاه پیام نور الشتر ، اظهار داشت: آنچه که در عرصه بین الملل و عرصه داخلی توان یک کشور را رقم می زند ضمن داشتن نیروی نظامی مقتدر، تولید و اقتصاد ملی است.
وی افزود: انتظار می رود که دانشگاه به دانشجویان کمک کند که در مسیر تولید علم و کالا هردو به موازات هم قرار گیرند.
خسروی با بیان اینکه اکنون در شرایطی قرار داریم که فرصت پشت میز نشینی برای فارغ التحصیلان دانشگاه ها فراهم نیست، عنوان کرد: دانشجویان باید تلاش کنند که مهارت های مختلف را بیاموزند تا بتوانند پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار شوند.
وی با اشاره به نوسانات اخیر بازار ارز، گفت: اگر مردم علاقمند باشند و کار کنند و رشد تولید ناخالص داخلی را افزایش دهند این نوسانات در اقتصاد ما تاثیری نخواهد گذاشت و اینها همه از وظایف دانشگاه است که به شما آموزش دهد که وارد بازار کار شوید.
وی با تاکید بر اینکه اولین و آخرین وظیفه دانشجوی انقلابی درس خواندن است، خاطرنشان کرد: بازار تحقیقات ، علیرغم اینکه در حوزه تحقیقات دانشگاهی با بی مهری مواجهیم اما بازار پرسود و درآمدی برای شما خواهد بود.
فرماندار سلسله با اشاره به اینکه دنبال یادگیری فراتر از تکلیف خود باشید، افزود: شما باید آزاد باشید که هرآنچه را دل و ذهن دارید به زبان بیاورید به همین دلیل است که مقام معظم رهبری برگزاری کرسی های آزاداندیشی را در دانشگاه ها توصیه کرده اند.
خسروی خطاب به دانشجویان، گفت: دانشگاه محل بگیر و ببند و ضرب و زور و تشکیل پرونده دادن و ستاره دار کردن نیست، اگر شما نتوانید فضا را نقد کنید و ایراد بگیرید این مسئولیت و ماموریت وظیفه چه کسی است لذا درخواست داریم که مسئولان دانشگاه در نگاه اول درک کنند که سن شما متفاوت است از سن آنهاست.
وی با بیان اینکه برگزاری همایش ها برای رصد، بهبود اوضاع و نقد دانشگاه و کیفیت تدریس اساتید ضروری است، افزود: وظیفه شماست که بی لکنت زبان فریاد بزنید و وظیفه ما مسئولان است که خواسته های بحق شما گوش دهیم و عمل کنیم.
وی با تاکید بر اینکه راستی و پاکی و آزاداندیشی را سرلوحه کار خود قرار دهید، تصریح کرد: دانشجویان حداکثر همراهی را داشته باشند که ارزش های انقلاب را در دانشگاه جاری کنند چراکه این امنیت و آرامش و دستاوردهای انقلاب حاصل خون شهدا است و باید نهایت تلاش خود را در پاسداری و حراست از این ارزشها به کار گیریم.
7265/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.