به گزارش ایرنا سید موسی خادمی شنبه شب در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: بانک هایی که از شرکت پارسیلون طلب داشتند قرار بود با ایجاد یک شرکت جدید بتوانند در آن سرمایه گذاری کنند اما علیرغم وجود مصوبه در سطح ملی بانک ها از این موضوع خودداری کرده و معتقد بودند سرمایه آنان در آنجا از دست رفته است.
وی با بیان اینکه در این راستا مجوز سرمایه گذاری جدید را هم به ما نمی دادند که با تلاش زیاد توانستیم از طریق بانک مرکزی این مجوز را بگیریم ، افزود: بانک ها علیرغم دستور دولت که نباید سرمایه گذاری جدید انجام دهند و سرمایه گذاری های گذشته خود را باید بفروشند به دلیل شرایط استان ما از بانک مرکزی مجوز را گرفتیم که بانک ها بتوانند سرمایه گذاری کنند.
استاندار لرستان بیان کرد: پس از آن بانک ها همچنان مقاومت می کردند اما خوشبختانه جلسه ای طی یک ماه گذشته تشکیل شد و با تلاش زیادی توانستیم امضای سه بانک را بگیریم و بزودی نمایندگان آنان معرفی و این شرکت تشکیل می شود.
خادمی ادامه داد: عمده طرح های استان که در اختیار بانک ها هستند بدهی داشته و باید به تغییر کاربری آنها فکر کنیم اما الویت کاری ما به حرکت درآوردن طرح های راکد است.
استاندار لرستان همچنین گفت: برخی از اعتبارات در اختیار وزارتخانه ها است و از قبل سهم استان ها و نوع طرح ها در آن مشخص نمی شود بلکه با پیگیری ها در استان توسط دستگاه ها می توان سهم را کسب کرد.
وی افزود: برخی مدیران بیشتر تلاش می کنند و برخی دیگر نیز باید برای جذب منابع سعی خود را کنند.
7264/3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.