سعید فضل الهی روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: دفع زباله ها در خرم آباد روزانه حدود 320 میلیاردریال برای شهرداری هزینه دارد.
وی با بیان اینکه هشت هزار و 500 کیلوگرم از زباله های تولیدی مربوط به مطب پزشکان و مراکز درمانی و بیمارستانی است اظهار داشت: برای دقع این میزان زباله عفونی معادل یک میلیارد و 300 میلیون ریال شهرداری هزینه می کند.
وی در خصوص بحث ساماندهی مدیریت تفکیک زباله از مبدا افزود: تفکیک زباله از مبدا در حفظ محیط زیست و منابع طبیعی موثر خواهد بود ضمن اینکه پسماندهای پزشکی خطرناک بوده که باید در محل تولید بی خطرسازی شوند.
فضل الهی همچنین گفت: مراکز دارای پسماندهای پزشکی در روزهای نخست تعهد بی خطر سازی کردن پسماندها را رعایت می کردند اما به دلیل هزینه بر بودن این عملیات را انجام نمی دهند.
وی افزود: پسماندهای پزشکی باید در 2 مرحله به صورت اصولی جمع آوری و تفکیک صحیح شوند و متاسفانه بیمارستان ها زباله های تیز و برنده، عفونی، شیمیایی و رادیو اکتیو را تفکیک نمی کنند.
معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم آباد تصریح کرد: بی خطرسازی پسماندهای پزشکی مطب ها نیز باید شهرداری هماهنگ شود چراک ه مسئول دفع و دفن این زباله ها شهرداری است.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.