ابوالفضل کریمیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بطور متوسط روزانه 25 تن پسماند پزشکی در مشهد تولید می شود که 23 تن آن مربوط به 31 بیمارستان دارای تاییدیه بی خطرسازی است.
وی ادامه داد: هزار و 500 تن از پسماند پزشکی در مشهد نیز روزانه توسط مطبهای پزشکان و درمانگاهها در این کلانشهر تولید می شود که این مراکز نیز دارای تاییدیه بی خطرسازی از اداره کل محیط زیست هستند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: همچنین روزانه حدود 400 کیلوگرم پسماند عفونی در مشهد مربوط به فعالیت دو بیمارستان فاقد تاییدیه ایمنی است که به صورت ویژه و متفاوت از پسماند عادی دفن می شود.
وی بر این مهم که بی خطرسازی پسماندهای عفونی بر عهده تولیدکنندگان آنها است تاکید و بیان کرد: از اواسط تابستان امسال با ورود بخش خصوصی به حوزه اقدام در بی خطرسازی زباله های عفونی این بخش پس از بی خطرسازی، زباله های مطبها پزشکی و درمانگاهها را برای دفن عادی به سازمان مپ تحویل می دهد.
او افزود: در بیمارستانها نیز بی خطرسازی توسط خود بیمارستان انجام می شود و چنانچه بیمارستانها تاییدیه بی خطرسازی از محیط زیست را داشته باشند زباله آنها به صورت عادی دفن می شود و در غیر این صورت به روش زباله عفونی دفن خواهد شد.
33 بیمارستان، 200 درمانگاه و دو هزار و 300 مطب پزشکی فعال در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد پسماند عفونی تولید می کنند.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.